آمار شیوع کرونا درآذربایجان غربی نگران کننده است

آمار شیوع کرونا درآذربایجان غربی نگران کننده است

آراز آذربایجان – معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی آمار و وضعیت شیوع ویروس کرونا در استان را نگران کننده دانست و بر لزوم مراقبت و رعایت پروتکل های بهداشتی تاکید کرد.
علی مصطفوی در جلسه کمیته امنیتی، انتظامی و اجتماعی ستاد استانی مقابله و مدیریت بیماری کرونا عنوان کرد: باید تدابیر لازم برای رعایت بهداشت فردی، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و در خانه ماندن همچنان در صدر برنامه‌ها و تبلیغات قرار گیرد تا بتوانیم این بیماری را مدیریت کنیم، مردم از وضعیت موجود خسته نشوند.
وی با انتقاد از بی توجهی مردم به هشدارها در زمینه افزایش شیوع ویروس کرونا اضافه کرد: عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سطح شهر، فعالیت تمام اصناف، بازگشت ترافیک، تجمع زیاد در سطح شهرها موجی از نگرانی برای بازگشت موج دوم بیماری را افزایش داده که مهمترین سند اثبات آن ثبت فوت ۱۵ نفر در یک روز طی روز گذشته است.
مصطفوی با اشاره به اینکه بیشتر مردم استان در زمینه اجرای طرح‌ها همکاری خوبی دارند اما هستند هنوز عده‌ای که تبعات این بیماری رو یا نمی‌دانند یا اگر هم اطلاع دارند همراهی نمی‌کنند گفت: هر چقدر تدابیر شدید مبنی بر تعطیلی اصناف و … تدوین شود تا زمانی که مردم همکاری لازم را نداشته باشند شاهد رشد مبتلایان به بیماری خواهیم بود که در این راستا همراهی مردم بسیار ضروری است.
وی با هشدار جدی نسبت به افزایش آمار مبتلایان و نیز بیماران بدحال به خصوص تنفسی در استان افزود: بی توجهی به رعایت فاصله گذاری‌ها و عادی شدن کرونا بین مردم و کمتر رعایت کردن موارد بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی، از مهمترین دلایل افزایش آمار ابتلاء کرونا در روزهای اخیر است.
مصطفوی به وظیفه خطیر رسانه ملی و فضای مجازی و مطبوعات برای اطلاع رسانی بیشتر، افزایش اطلاعات و آگاهی‌های مردم در خصوص این ویروس و بیماری و حساس بودن مردم نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی اشاره کرد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی با بیان این کهسه میدان دواب مجوزدار و ۲۷ مورد بدون مجوز در سطح استان در حال فعالیت هستند، گفت: باید این میادین در سطح استان همچنان تعطیل باشند، استان در وضعیت قرمز به سر می‌برد به طوری که در طول چهار روز گذشته به طور میانگین آمار روزانه فوتی بیش از ۱۰ نفر بوده است.
وی با بیان اینکه با همکاری و همراهی و رعایت موارد بهداشتی می‌توان آمار ابتلاء و فوت را کاهش داد، خاطر نشان کرد: متأسفانه تاکنون برای این ویروس واکسن، دارو و راه درمانی پیدا نشده است، از این رو انتظار می‌رود ۴ مورد مهم بهداشت انفرادی، پرهیز از ترددهای غیرضروری، فاصله گذاری هوشمند و جلوگیری از تجمعات مدنظر عموم قرار گیرد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی گفت: برای نظارت فعالیت میادین دواب در سطح استان بایستی تیم‌های بازرسی و نظارتی تشکیل و پیش از آغاز بکار آنها مطالعات لازم صورت گیرد، همچنین پیشنهاد می‌شود دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان مسئولیت این موضوع را بر عهده گیرد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی تاکید کرد: استفاده از خدمات الکترونیکی برای کاهش ازدحام، تشکیل تیم‌های نظارتی، در دسترس قرار گرفتن ماسک‌های ارزان قیمت از مواردی است که باید مورد توجه نهادهای مختلف قرار گیرد.
مصطفوی از بازگشت محدودیت‌ها در ارومیه و شهرهایی که وضعیت آنها قرمز است خبر داد و اضافه کرد: نانوایی‌ها، سوپرمارکت‌ها، بازار تاناکورا و تمام ادارات از امروز سه شنبه ملزم به استفاده از ماسک برای تداوم فعالیت هستند.
وی تاکید کرد: به علت افزایش آمار ابتلاء به کرونا از امروز، سه شنبه در تمامی پارک‌ها و تفرجگاه‌ها محدودیت حضور وجود خواهد داشت و مردم نیز باید برای حفظ سلامت خود، موارد بهداشتی را رعایت و از حضور در هر گونه تجمع و اجتماعات دوری کنند.

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۱۳ ب.ظ

دیدگاه


7 × = سی پنج