بیش از ۱۲ درصد از جمعیت آذربایجان غربی بیکار هستند

بیش از ۱۲ درصد از جمعیت آذربایجان غربی بیکار هستند

گروه خبر: نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بیش از ۱۲ درصد از جمعیت ما در آذربایجان غربی بیکار هستند گفت: از این تعداد بیش از ۹درصداز بیکاران شهر ارومیه هستند.
ویژه برنامه بسیج دانشجویی استان آذربایجان غربی با موضوعیت »از مجلسِ در رأس امور تا دولت جوان حزب اللهی« با سخنرانی حجت الاسلام و سیّد سلمان ذاکر، رئیس مجمع نمایندگان استان آذربایجان غربی در مجلس شورای اسلامی و با حضور سیدمحمود صفری مسئول بسیج دانشجویی استان آذربایجان غربی و جمعی از دانشجویان دانشگاه‌های ارومیه برگزار شد.
در ابتدای مراسم سید محمود صفری مسئول بسیج دانشجویی آذربایجان غربی اظهارداشت: در حوزه اقتصادی مشکلاتی داریم لذا نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران سال‌های اخیر در تحریم‌های ظالمانه دشمنان قرارداشت البته نباید فراموش کرد که در بُعد‌های فرهنگی نیز جمهوری اسلامی ایران مورد تهاجم‌های دشمنان قرار گرفته است و در همین راستا نیز مقام معظم رهبری هشدار‌های متعددی به مسئولان فرهنگی، اجتماعی و اجرایی کشور داده است.
در ادامه سید سلمان ذاکر، رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان غربی اظهار داشت: همین جلسات و هم افزایی‌ها سبب می‌شود تا ابهامات و شائبه‌های ذهنی و فکری رفع بشوند.
وی بیان کرد: ما بعنوان نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی وظیفه داریم تا عملکرد خودمان را به مردم گزارش بدهیم نه تنها نمایندگان بلکه تمامی مدیران و مسئولان موظف هستند تا به مردم گزارشی از اقدامات و فعالیت‌های خودشان را بدهند.
ذاکر بیان کرد: ما بعنوان یک نماینده، از دولت و مسئولین اجرایی استان عملکرد می‌خواهیم؛ استاندار باید یک شخص عملیاتی باشد.وی یادآور شد: بیش از ۱۲ درصد از جمعیت ما در آذربایجان غربی بیکار هستند و بیش از ۹درصد از جوانان ما در شهر ارومیه بیکار هستند.
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: مسئولین استانی باید خروجی داشته باشند و از مسائل حزبی، قومی و جناح بازی باید اجتناب کنند.
ذاکر بیان کرد: یکی از افرادی که به موضوع تعطیلی مجلس رأی مخالف داد من بودم قبول داریم که این دوره برای مذاکره خیلی زیاد است، لذا باید به ظرفیت‌های درونی خود ایمان داشته باشیم و سرمایه گذاری کنیم و با این مذاکرات کاری درست نمی‌شود. چرا که تاریخچه برخی از کشور‌ها برای ما روشن است. رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان غربی تصریح کرد: ما در مجلس شورای اسلامی چیزی به نام تعطیلی نداریم؛ کمیسیون‌های مهم مجلس شورای اسلامی فعالیت‌های خود را ادامه می‌دهند و در کل تعطیلی برای مجلس معنا و مفهومی ندارد.
وی تاکید کرد: قبل از تعطیل شدن مجلس در صحن غیر علنی ما این موضوع را به آرای نمایندگان گذاشتیم که آیا مجلس تعطیل بشود یا خیر، ولی متاسفانه بیش از ۱۸۳ نفر رای مثبت دادند.
نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی گفت: مقام معظم رهبری معیار‌های زیادی در خصوص شخصیت‌های اصلح فرموده اند که انسان با دنبال کردن این مبانی و مصادیق می‌توانند بفهمد که چه کسی اصلح هست و چه کسی اصلح نیست.
وی یادآور شد: البته عملکرد و کارآمدی اشخاص نیز معیاری خوبی است که بفهمیم شخصیت وی کارامد و اصلح است یا نه.
سید سلمان ذاکر اظهار داشت: مبارزه با فساد یک امر پسندانه است و این امر موجب افزایش اعتماد مردم نسبت به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران می‌شود؛ لذا در مسئله مبارزه با فساد باید راهکار‌های نوین وارد عمل بشوند.
وی ادامه داد: مبارزه با فساد کاری آسان نیست، اما واجب است تا این موضوع را از ریشه حل کنیم.نماینده مردم ارومیه ادامه داد: وقتی مدیر کلی خودش حراست خود را منصوب میکند نباید انتظار داشت این آقای حراست بتواند بر این مدیرکل نظارت کند؛ لذا باید در امر مبارزه با فساد باید سیستماتیک عمل کنیم.سید سلمان ذاکر تأکید کرد: مبارزه با فساد ادامه خواهد داشت و اجازه نخواهیم داد که مسیر انقلاب اسلامی به دست ناکس‌ها بیافتد؛ چرا که ما با خون شهدا عهد بستیم.نماینده مردم ارومیه از عملکرد برخی از نمایندگان مجلس در دوره‌های قبل انتقاد کرد و گفت: چه کسانی در مجلس شورای اسلامی از دریاچه ارومیه دفاع کردند؟ برخی از پروژه‌هایی که در زمان دوره هشتم مجلس آغاز شده بودند بعد از پایان این دوره این پروژه‌ها نیز متوقف شدند.ذاکر تأکید کرد: همین کار‌های غیرکارشناسی سبب شد تا دریاچه ارومیه خشک بشود.
به گزارش آراز آذربایجان به نقل از خبرگزاری دانشجو، نماینده مردم ارومیه گفت: متاسفانه عده‌ای از مسئولان پیدا می‌شوند که به جای خدمت گذاری به مردم به نقاط قدرت و ثروت متصل می‌شوند؛ البته در ایام انتخابات بیشتر با این موضوعات مواجه می‌شویم.

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۵۶ ق.ظ

دیدگاه


− 1 = شش