نماينده مجري طرح تعادل بخشي شرکت آب منطقه اي استان:

بیش از پنج هزار چاه آب کشاورزی در آذربایجان غربی مسدود شد

بیش از پنج هزار چاه آب کشاورزی در آذربایجان غربی مسدود شد

گروه خبر: نماینده مجری طرح تعادل بخشی شرکت آب منطقه ای استان آذربایجان غربی گفت: پنج هزار و ۸۹۳ حلقه چاه آب کشاورزی در راستای احیای دریاچه ارومیه مسدود شده است که تعداد چهار هزار و ۹۸۷ حلقه چاه از مجموع این چاه ها در حوضه آبریز دریاچه بوده است.
به گزارش آراز آذربایجان، میثم عاشوری در جلسه شورای راهبردی بخش کشاورزی آذربایجان غربی با محوریت ضرورت بازنگری در تصمیمات ستاد احیای دریاچه ارومیه در رابطه با حق آبه تعادل بخشی دشت ها و نصب کنتور هوشمند افزود: انسداد ۴۳۱ حلقه چاه آب کشاورزی غیر مجاز در سال گذشته محقق شد و در سال جاری برنامه انسداد چاه های غیرمجاز آب کشاورزی با اهتمام بیشتر و به میزان دو برابر سال گذشته در دستور کار مدیریت آب منطقه ای استان قرار دارد.
وی گفت: برای مدیریت مصرف آب در چاه های آب کشاورزی با قطر لوله آب کمتر از دو اینچ کنتور مکانیکی و در چاه های آب کشاورزی با قطر لوله بیشتر از دو اینچ کنتور حجمی هوشمند نصب می شود.
در ادامه اعضای شورای راهبردی بخش کشاورزی اعم از مدیران عامل اتحادیه ها با توجه به کاهش هشت درصدی سالانه مصرف آب کشاورزی در طی پنج سال و آزاد سازی آن به سمت دریاچه طبق مصوبات ستاد احیای دریاچه ارومیه، خواستار بازنگری در تصمیمات ستاد احیای دریاچه ارومیه در رابطه با حق آبه تعادل بخشی دشت ها و نصب کنتور هوشمند شدند.
طبق اظهارات حاضران جلسه در صورتی که در خصوص تصمیمات ستاد احیای دریاچه ارومیه در رابطه با حق آبه تعادل بخشی دشت ها بازنگری نشود، این رویکرد در آینده نزدیک باعث افزایش مهاجرت روستاییان و کشاورزان به شهرها و متضرر شدن و به خطر افتادن معیشت کشاورزان خواهد شد.

نوشته شده توسط admin در پنجشنبه, ۱۹ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۸:۰۰ ق.ظ

دیدگاه


چهار + 1 =