نماینده ولی فقیه:

مسیر تعلیم و تربیت با معلمان و استادان متدین هموار می شود

مسیر تعلیم و تربیت با معلمان و استادان متدین هموار می شود

آراز آذربایجان- نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه گفت: سرمایه گذاری اصلی برای داشتن معلمان و استادان متدین لازمه تسریع روند تعلیم و تربیت است.
حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی روز دوشنبه در دیدار با مدیرکل دفتر اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش افزود: معلمان متدین می توانند تاثیر بسیار مهمی بر روی دانش آموزان داشته باشند و این امر وظیفه دانشگاه فرهنگیان را دو چندان می کند.
وی بیان کرد: تربیت شایسته معلمان و حضور آنان در محافل مختلف علمی می تواند تاثیر بسیاری بر فرهنگ جامعه داشته باشد.
حجت الاسلام قریشی اضافه کرد: آماده ایم تا در زمینه کارهای تربیتی به ویژه در همکاری با انجمن های اولیا و مربیان با نهاد آموزش و پرورش همکاری داشته باشیم.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی بیان کرد: استفاده از طلبه های خوش ذوق در مدارس با توجه به فراوانی دانش آموزان در زمینه های تربیتی می تواند مفید و موثر باشد.
وی اضافه کرد: با توجه به آسیب های اجتماعی نیز می توان در خطبه های نماز جمعه از مشکلات موجود و راهکارها برای خانواده ها صحبت کرد.
مدیرکل دفتر مرکزی انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش نیز در این دیدار گفت: با توجه به گستردگی حجم کار انجمن، اولیا و دانش آموزان و خانواده تاثیر بسیار مهمی در آموزش دارا هستند.
نورعلی عباس پور اضافه کرد: این بخش فعالیت های بسیاری را دارد که ارتباط بین خانه و مدرسه این فعالیت ها را تسریع می بخشد و استفاده از ظرفیت خانواده ها راهگشای بسیاری از مشکلات است.
وی افزود: در حوزه انجمن اولیا و مربیان کارهای وسیعی انجام می شود و یک بخش از این اقدامات بحث کارهای محتوایی از جمله انتشار کتاب است که آثار انجمن اولیا و مربیان و اساتید برتر کشور منتشر می شود.
وی با بیان اینکه سالانه ۳۰۰ هزار مجله پیوند در کشور توزیع می شود، گفت: انجمن اولیا مربیان آذربایجان غربی جزو انجمن های برتر کشور است.
مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی نیز در این دیدار گفت: آموزش و پرورش نهاد گسترده ای می باشد که برای پیشبرد اهداف تعلیم و تربیت باید تمامی عوامل دخیل در تربیت همکاری کنند.
ابراهیم محمدی بیان کرد: تعامل خانه و مدرسه می تواند بخش وسیعی از مشکلات این بخش را رفع نماید و به بهبود روند و کیفیت آموزش کمک کند.

نوشته شده توسط admin در دوشنبه, ۱۲ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۵۱ ق.ظ

دیدگاه


− یک = 6