نماينده مردم ماکو در مجلس شوراي اسلامي:

برنامه های اشتباه دولت باعث افزایش قیمت‌ها شده است

برنامه های  اشتباه دولت  باعث  افزایش قیمت‌ها  شده است

گروه خبر: نماینده مردم ماکو، چالدران ، پلدشت و شوط در مجلس گفت: برنامه های اشتباه دولت باعث افزایش قیمت‌ها شده است، اگر دولت مصوبات را به درستی اجرا می‌کرد شرایط بهتر از وضعیت فعلی بود.
به گزارش آراز آذربایجان،محمد علی پور ،در خصوص افزایش قیمت گوشت مرغ و گوشت قرمز در بازار، گفت: در قانون بودجه مصوب شد که ارز ترجیحی حذف درحالی که نهاده‌های دامی با ارز دولتی و دریافت یارانه تامین و توزیع می‌شد، درحال حاضر دست از حمایت خود برداشته و دامداران و مرغداران به حال خود رها شده اند.
این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مقرر شده بود دولت کالاهای اساسی را با قیمت شهریور ۱۴۰۰ توزیع کند و کالابرگ الکترونیکی در اختیار و مصرف کنندگان قرار بگیرد اما درحال حاضر این موضوع رعایت نشده است، افزود: همه موارد رعایت نشده افزایش قیمت سرسام آور اقلامی مانند گوشت مرغ را به همراه داشته است، در زمان حذف ارز ترجیحی مسئولان ذی‌ربط تاکید داشتند که قیمت مرغ از ۷۰ هزار تومان بالا تر نمی‌رود اما این برآوردها اشتباه بود.
وی با تاکید بر اینکه با حذف ارز دولتی قیمت نهاده‎های دامی افزایش پیدا کرد و همین مسئله باعث شد تا دامداران اقدام به حذف گله خود کنند و ما امروز شاهد افزایش قیمت گوشت قرمز هستیم، عنوان کرد: برنامه های اشتباه دولت باعث افزایش قیمت‌ها شده است، اگر دولت مصوبات را به درستی اجرا می‌کرد شرایط بهتر از وضعیت فعلی بود.
علی‌پور با بیان اینکه ظرفیت تولید به میزان کافی وجود دارد اما دولت باید از دامداران و مرغداران حمایت کند، گفت: حوزه انتخابیه من و استان آذربایجان غربی یکی از پایگاه‌های تولید گوشت قرمز و گوشت مرغ کشور است، دولت می‌تواند با خرید تضمینی و پرداخت به موقع مطالبات نیاز بازار را تامین و قیمت را متعادل و از قاچاق را متوقف کند.

نوشته شده توسط admin در پنجشنبه, ۲۹ تیر ۱۴۰۲ ساعت ۸:۲۴ ق.ظ

دیدگاه


یک + 2 =