برخورد قانونی با متخلفان معدوم‌سازی جوجه یک روزه در استان صورت می گیرد

برخورد قانونی با متخلفان معدوم‌سازی جوجه یک روزه  در استان صورت می گیرد

گروه خبر:مدیرکل حفاظت محیط زیست استان آذربایجان‌ غربی گفت: اگر جوجه_های یکروزه در استان زنده به‌ گور شوند یا به صورت غیرقانونی در محیط‌زیست دفن شوند، به صورت جدی برخورد خواهیم کرد.
به گزارش آراز آذربایجان،مهران نظری ضمن اظهار تاسف از معدوم‌سازی جوجه‌های یکروزه توسط برخی واحدهای تولیدی جوجه، نسبت به تکرار اقدام مشابه در آذربایجان‌ غربی هشدار داد و افزود: خبر انتشار معدوم‌سازی و زنده به گور کردن جوجه‌های یکروزه در شبکه‌های اجتماعی موجب تاسف است.
وی گفت: برای جلوگیری از اقدام مشابه در این استان، به تمام واحدهای تولید جوجه توصیه می‌شود از انجام چنین رفتار غیرانسانی پرهیز کنند، چون در صورت انجام تخلف مشابه اداره کل حفاظت محیط زیست استان طبق قوانین و ضوابط محیط زیست و با همکاری ارگان‌های ذی‌ربط با متخلفین برخورد و آنان را به مراجع قضایی معرفی خواهند کرد. مدیرکل حفاظت از محیط‌زیست آذربایجان‌ غربی گفت: دستگاه‌های مسئول و متولی تولید جوجه‌های یکروزه باید نظارت دقیق و بیشتری در فعالیت این نوع واحدها داشته باشند.
نظری افزود: مالکین این واحدها باید قبل از هرگونه تولید جوجه، ابتدا ارزیابی دقیقی از بازار داشته باشند.
این در حالی است که مدیر طیور سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: روند جوجه ریزی در واحدهای تولیدی استان مدیریت می شود و تولید مازاد وجود ندارد.رضا یوسف‌رضایی افزود: آخرین میزان جوجه ریزی در استان طی فروردین ماه جاری، حدود سه میلیون قطعه بود در حالی که در آذربایجان‌غربی در هر دوره نیاز جوجه ریزی، سه میلیون و ۶۰۰ هزار قطعه است.
وی با اشاره به اینکه با توجه به مشکلات پیش آمده در کشور و به تبع آن در استان حدود ۶۰۰ هزار قطعه کمتر در ماه جاری جوجه ریزی انجام شده‌است، افزود: پیش‌بینی می‌شود از ۱۵ اردیبهشت تا ۱۵ خرداد ماه در استان با کمبود حدود یکهزار و ۱۰۰ تنی گوشت مرغ مواجه باشیم.
وی گفت: با ذخیره مطلوب گوشت مرغ انجام شده در شرکت پشتیبانی امور دام استان که حدود سه هزار تن است جای هیچ نگرانی در این زمینه وجود ندارد.مدیر طیور سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی ادامه داد: گرفتن فیلم معدوم سازی و پخش آن در شبکه‌های مجازی کار پسندیده‌ای نیست زیرا این امر با رای و تصمیم خود تولیدکنندگان انجام شده است.

نوشته شده توسط admin در دوشنبه, ۰۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۵۱ ق.ظ

دیدگاه


4 × یک =