بدون داشتن زیر ساخت نمی‌توانیم جمعیت را افزایش دهیم

گروه خبر: یک نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: امروز در مجلس گفته می‌شود با اصل ۸۵شدن این طرح موافقت کنیم در حالی که ما زیرساخت‌ها و امکانات افزایش جمعیت را نداریم.
به گزارش آراز آذربایجان، جلال محمودزاده در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی رسیدگی به طرح جمعیت و تعالی خانواده طبق اصل هشتاد و پنجم قانون اساسی در مخالفت با این طرح گفت: در رابطه با اصل قضیه طرح جمعیت و تعالی خانواده و جوان شدن جمعیت جامعه باید بگویم این ضرورت را همه می دانیم و در اصل قضیه بحثی نیست.
نماینده مهاباد در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: طرح جمعیت و تعالی خانواده و جوان شدن جمعیت جامعه از مجلس هفتم شروع شده است چرا تا امروز به نتیجه نرسیده است و یکی از دلایل رد شدن این طرح در مجالس قبلی این بود که اختیارات قانونگذاری مجلس غیر قابل واگذاری است مگر در شرایط بسیار ضروری که این اختیارات را به کمیسیونها بدهند، بنابراین اگر اصل ۸۵قانون اساسی را در این طرح اعمال کنیم، اختیار این قانون و قوانین ممتدی که در رابطه با طرح جمعیت تصویب می شود، نمی‌تواند اجرایی باشد.
وی ادامه داد: از طرف دیگر بار مالی این طرح بسیار زیاد است و مخالف با اصل ۷۵ قانون اساسی است و بار مالی دارد و مطمئناً توسط شورای نگهبان رد خواهد شد. دقت داشته باشیم اگر بخواهیم کاری برای طرح جمعیت کنیم دولت باید لایحه بیاورد و بار مالی‌اش را هم پیش‌بینی کند که مخالف اصل ۷۷ قانون اساسی نباشد.
این نماینده مجلس شورای اسلامی بیان کرد: امروز در مجلس گفته می‌شود با اصل ۸۵ شدن این طرح موافقت کنیم در حالی که ما زیرساخت‌ها و امکانات افزایش جمعیت را نداریم. در حال حاضر برای جوانان موجود شغل و اشتغال نداریم، در بحث آموزش و پرورش و ایجاد فضای آموزشی، بهداشت، امکانات رفاهی،توسعه فرهنگی، درآمد سرانه،جلوگیری از فرار مغزها، معیشت خانوار، مسکن برای جمعیت مانده‌ایم ولی می‌گوییم جمعیت را اضافه کنیم !
وی ادامه داد: امروز خانواده‌ای که ۲ الی ۳ فرزند دارد برای معیشت با مشکلاتی رو به رو هستند، همین حالا با این نرخ رشد جمعیت موجود در کشور اشتغال دچار مشکل است در بیشتر استان‌ها بیکاری بالای ۲۰ درصد و ۲۵ درصد است که در استان‌های محروم این بیکاری بیشتر از اینهاست خب ما جمعیت را افزایش دهیم جواب این جوانان بیکار را چه می‌دهیم؟

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۱۴ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۹:۲۵ ق.ظ

دیدگاه


1 + = چهار