نماينده مردم اروميه در مجلس:

باید با درج عکس ناصرالدین شاه بر روی سنگ توالت برخورد قاطع صورت گیرد

گروه خبر: طبق خبر منتشر شده در اکثر خبرگزاری¬ها و سایت¬های تحلیلی خبری از جمله خبر گزاری فارس ، در نمایشگاهی که این روزها در خانه هنرمندان برپاست، یک سنگ توالت را به قیمت ۵۰ میلیون تومان به نام یک اثر هنری به فروش گذاشته‌اند. به گزارش آرازآذربایجان ، سنگ توالتی به ظاهر معمولی که بر روی آن تصویری کوچک از یکی از شاهان قاجار هک شده است و این سنگ توالت به قیمت ۵۰ میلیون تومان به فروش گذاشته شده است.
واضح است که این عمل توهینی تعمدی به تاریخ یک ملت است تاریخی که بخشی از آن با افتخار در موزه های کشور نگهداری می¬شود .
بی شک هر ملت و دولتی ، صیانت از تاریخ و پیشینه خود را وظیفه ذاتی دانسته و با تمام دانش و اقتدار ملی و رشیدیدترین فرزندانش از آن حفاظت می کند .
نظر به اینکه خانه هنرمندان به عنوان نهادی که زیر نظر شهرداری مشغول به کار است بنابراین برگزاری چنین نمایشگاهی بدون اخذ مجوز از مراکز معمول ناممکن می¬نماید .
لذا روزنامه آرازآذربایجان طبق رسالت و وظیفه خود ، وقوع این امر را با مراجع ذیصلاح مطرح نموده است در این باره نادر قاضی¬پور نماینده مردم شریف اورمیه اولین نفریست که با روزنامه فوق الذکر تماس گرفته و اقدامات انجام گرفته را به شرح ذیل جهت انعکاس به افکار عمومی در اختیار ما قرار داده است .نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید با درج عکس ناصرالدین شاه بر روی سنگ توالت برخورد قاطع صورت گیرد گفت: رونمایی از سنگ توالت ۵۰ میلیونی با درج تصویر یکی از شاهان قاجار (ناصرالدین شاه قاجار) را محکوم می کنیم و باید با این اقدامات برخورد قاطع صورت گیرد.نادر قاضی پور در واکنش به خبر رونمایی از سنگ توالت ۵۰ میلیونی که بر روی آن تصویری کوچک از یکی از شاهان قاجار (ناصرالدین شاه قاجار) هک شده است، اظهار داشت: اساس این اقدام اشاعه اشرافی گری و فساد در جامعه است.
وی ادامه داد: هر کجا اشرافی گری باشد ایجاد فساد می کند و هر کجا فساد باشد بلا نازل می شود و در خطبه های حضرت امیر المومنین (ع) و همچنین فرمایشات امام (ره) و مقام معظم رهبری بر ساده زیستی تاکید شده و از دغدغه های مقام معظم رهبری حل مشکلات مستضعفان و ساده زیستی می باشد به خصوص در وضعیت فعلی اقتصادی این اقدام را به شدت محکوم می کنیم.
قاضی پور با یادآوری اینکه ناصرالدین شاه قاجار ۴۸ سال پادشاهی کرد و طی این مدت در کنار ضعف ها خدمات زیادی به کشور کرده است، خاطرنشان کرد: ناصرالدین شاه قاجار اولین پادشاه ایرانی بوده که به خارج از کشور سفر کرده و تکنولوژی خارج را به کشور آورده است و همچنین به ۴ زبان دنیا تسلط کامل داشته و چندین کتاب به زبان فارسی و ترکی در حمایت از پیامبر عظیم الشان (ص) و ائمه اطهار (ع) نوشته است.
وی ادامه داد: این شاه قاجار اولین دارالفنون را تاسیس و در این راستا از امیرکبیر حمایت کرد و اولین پادشاهی بوده که قطع روابط خارجی با انگلیس را اعلام کرد و از عزاداران ابا عبدالله الحسین حمایت کرده و در مراسمات عزاداری شرکت میکرد و همچنین اولین روزنامه ها در زمان ناصرالدین شاه به چاپ رسید.
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ناصرالدین شاه قاجار در دوران حکومت خود خط راه آهن تهران -شاه عبدالعظیم را راه اندازی کرد، اضافه کرد: ناصرالدین شاه اولین پادشاهی بوده که ارتش منظم و توپخانه را در کشور راه اندازی کرد و امتیاز تنباکو را به تبعیت از حضرت آیت الله میرزای شیرازی لغو کرد.
وی متذکر شد: آیا سزاوار است عکس پادشاه ایران که ۴۸ سال حکومت کرد و طی حکومتش خدماتی زیادی را ارائه کرد در سنگ توالت درج شود و اینچنین به یک شخصیت ایرانی توهین شود به خصوص اینکه ناصرالدین شاه ترک بوده و ۴۰ میلیون ترک ایرانی این اقدام را محکوم می کنند.

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۰۹ ب.ظ

دیدگاه


4 − سه =