اشتغال ۸۰درصدی زندانیان، از اهداف مهم دستگاه قضا در آذربایجان‌غربی است

اشتغال ۸۰درصدی زندانیان، از اهداف مهم دستگاه قضا  در آذربایجان‌غربی است

گروه خبر: دادستان عمومی و انقلاب ارومیه گفت: اشتغال زایی ۸۰ درصدی برای زندانیان در استان یکی از اهداف ماست که در راستای کاهش بزه در جامعه به دنبال رسیدن به این رقم هستیم.
به گزارش آراز آذربایجان، حسین مجیدی در جلسه شورای اشتغال زندانیان آذربایجان غربی که با حضور رییس کل جدید دادگستری استان پس از بازدید از زندان مرکزی ارومیه تشکیل شد، افزود: در حال حاضر هدف گذاری این بخش ۵۰ درصد است که سعی داریم آن را به ۸۰ درصد برسانیم.
وی اضافه کرد: این امر یکی از مهمترین بخش های سند تحول قضایی است که با همت ویژه آن را در آذربایجان غربی دنبال می کنیم.
رییس کل جدید دادگستری آذربایجان غربی نیز در این جلسه با اشاره به لزوم توسعه اشتغال زندانیان اظهار کرد: ما باید به گونه ای برنامه های اصلاحی و تربیتی و اشتغال زایی را در زندان ها پیاده کنیم تا زندانی اصلاح شده و بعد از آزادی، بازگشت مجدد به زندان نداشته باشد.
ناصر عتباتی تاکید کرد: جدی گرفتن اشتغال مولد در زندان ها، تقویت کار بنیاد تعاون زندانیان، ارتباط مدیران و متولیان امر اشتغال زندانها با مراکز صنعتی، خدماتی و تعامل آنان با بخش خصوصی باید در این بخش، بیش از پیش مورد توجه باشد.
مجتبی محمدی، مدیرکل زندان های آذربایجان غربی هم در این جلسه با قدردانی از حضور چندین ساعته رییس کل دادگستری در مجموعه های اصلاحی و تربیتی مرکز استان گفت: تلاش داریم علاوه بر اشتغال زندانیان، برنامه هایی نیز برای ایجاد اشتغال مولد خانواده زندانیان فراهم کنیم که امیدواریم با تخصیص اعتبارات لازم این امر هرچه سریع تر میسر شود.
رییس کل دادگستری آذربایجان غربی بازدید ۹ ساعته ای از مجموعه زندان مرکزی، زندان باز و کارگاه‌های بنیاد تعاون و همچنین دیدار چند ساعته با محکومان این مرکز داشت.عتباتی، به عنوان رییس کل جدید دادگستری آذربایجان غربی منصوب و معرفی شد.

نوشته شده توسط admin در یکشنبه, ۰۲ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۳۵ ب.ظ

دیدگاه


+ هشت = 11