مديرکل راهداري و حمل و نقل جاده اي استان :

بارندگی های اخیر باعث تخریب ۳پل ارتباطی در آذربایجان غربی شد

بارندگی های اخیر باعث تخریب ۳پل ارتباطی  در آذربایجان غربی شد

گروه خبر: مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی گفت: در پی بارندگی_های اخیر در آذربایجان غربی سه پل در جاده های استان تخریب شده است. عبدالحسین علی اکبری ادامه داد: پل سه دهنه ۱۵ متری محور راژان – زیوه، پل چهار دهنه ۱۰ متری روستای گلستانه و یک پل نیز در محور سیلوانا تخریب شده است و عوامل راهداری جهت رفع مشکلات موجود در کلیه محورهای ارتباطی حضور دارند.
وی اضافه کرد: یک پل نیز در محور مارمیشو دچار آسیب شده است که راهداران در حال بررسی میزان آسیب و رفع آن هستند، همچنین محور پیرانشهر – اشنویه نیز بدلیل طغیان رودخانه تا اطلاع ثانوی مسدود و سه راهی محمدیار نیز با آبگرفتگی روبرو است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی با بیان اینکه ۶۰ روستای استان دچار آبگرفتگی شده است، اظهار داشت: بیشترین این روستاها در حوزه شهرستان ارومیه قرار دارند که ۸۰۰ نفر از عوامل راهداری در کلیه محورهایی که دچار آبگرفتگی شده اند، حضور داشته و نسبت به انجام عملیات راهداری اقدام می کنند.
در پی بارش‌های شدید باران و وزش باد طی روزهای اخیر در استان، برخی از مسیرهای ارتباطی شهرستان‌ها و روستاها تحت تأثیر طغیان رودها قرارگرفته و موجب خسارت پل‌ها و قطع ارتباط با مرکز استان شده است.
در حال حاضر سه شهرستان ارومیه، نقده و اشنویه گرفتار سیلاب شده و متحمل بیشترین خسارات در بین دیگر شهرستان‌های آذربایجان_غربی شده‌اند که با یاری امدادگران امدادرسانی، انتقال و اسکان اضطراری مصدومان و حادثه دیدگان، درصد خسارات به حداقل خود رسیده است.در شهرستان اشنویه روستاهای درگیر و خسارت‌دیده شامل روستای پی قلعه گلاز، سرگیس، فجرآباد، درود و دنیخه، در شهستان ارومیه روستاهای سوسن‌آباد، هاشم‌آباد سلطان‌آباد، علیه، ژراژی، لورزینی، سیدک، گوی قلعه، جیرانلار، خضرآباد، سردرود، بابارود و حسوکندی، در شهرستان نقده نیز روستاهای اوخسار، دورگه لطف‌الله و ورودی شهر می‌باشند.
پل هاشم‌آباد در روستای هاشم‌آباد منطقه مرگور ارومیه که تنها راه ارتباطی با مرکز استان بوده در اثر شدت‌جریان سیل به‌صورت کامل تخریب شده و راه ارتباطی ۳۶ روستا قطع‌شده است که فعلاً امدادرسانی از طرف اشنویه به منطقه مرگور جریان دارد.
*احتمال طغیان نازلوچای در ارومیه
همچنین روابط عمومی شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی در خصوص طغیان رودخانه نازلو چای و رهاسازی بخشی از آب این رودخانه به انهار مجاور، هشدار داد. در این اطلاعیه آمده است، به علت بارشهای شدید باران و طغیان رودخانه نازلو چای ارومیه و جلوگیری از تخریب بند انحرافی شهید کشتگر، بخشی از آب این رودخانه به کانالها و انهار روستای بالو و دلمه هدایت و رهاسازی می شود.
این اطلاعیه می افزاید، آب بران این انهار نسبت به کنترل آب رهاسازی شده و رعایت نکات ایمنی تدابیر لازم را به عمل آورند.بارش شدید باران در دو روز گذشته موجب موجب طغیان رودخانه نازلوچای و رودخانه های بخش سیلوانای ارومیه شد.
بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان، تمامی مقاطع تحصیلی منطقه سیلوانا، شنبه ۲۶ فروردین در نوبت صبح و بعد از ظهر تعطیل است. همچنین معاون اول رئیس جمهور در تماس های تلفنی جداگانه با استانداران آذربایجان غربی و شرقی، در جریان آخرین وضعیت خسارات وارده ناشی از جاری شدن سیل در این دو استان قرار گرفت.
اسحاق جهانگیری در این تماس های تلفنی بر ضرورت بسیج همه امکانات برای امداد رسانی به سیل زدگان، رسیدگی فوری به وضع آسیب دیدگان و یافتن مفقودین تاکید کرد.
به گزارش آرازآذربایجان به نقل از مهر، معاون اول رئیس جمهور با تاکید بر اینکه ستاد مدیریت بحران استان و نیروهای امدادی باید تمام تلاش خود را برای ساماندهی این وضعیت و کمک به آسیب دیدگان حادثه سیل بکار گیرند، خواستار آماده باش کامل نیروهای امدادی استان برای تامین امنیت مردم شد.
*شهروندان از حضور در مسیر رودخانه ها و مسیل¬های اجتناب کنند
مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان_غربی گفت: بارش باران و طغیان رودخانه ها موجب خطرناک شدن مسیرهای منتهی به رودخانه ها شده است و مردم باید از تردد و توقف در این مسیرها اجتناب کنند.
امیرعباس جعفری افزود: حضور مردم برای انداختن عکس سلفی و تفریح در مسیر رودخانه_های سیلابی موجب شده است تا نیروهای هلال احمر و انتظامی برای جلوگیری از حوادث احتمالی در این مکان ها مستقر شوند. وی بیان کرد: بی احتیاطی شهروندان و حضور آنان در مسیر رودخانه های سیلابی موجب بروز خطرات احتمالی برای آنان از جمله غرق شدگی می شود و فرهنگ سازی در این زمینه ضروری است. به گفته وی شهروندان خطرات سیل و سیلابی شدن مسیل ها را جدی را نمی گیرند و این امر باعث بروز حادثه های مختلف جانی با وجود حضور دستگاه های خدمات رسان و امدادرسان در منطقه می شود.
وی با اشاره به اینکه در اثر بارش مستمر باران و طغیان رودخانه های آذربایجان غربی به سه پل در این استان آسیب و خسارت جدی وارد شده است، اظهار کرد: پل های گلستانه و سوسن آباد سیلوانای ارومیه و پل پوش آباد اشنویه دچار خسارت هایی شده و یک نوجوان ۱۲ ساله نیز با سقوط به رودخانه گدار اشنویه مفقود شده است.
وی با اشاره به اینکه به منازل مردمی آسیب نرسیده است، ادامه داد: تمامی نیروهای امدادی راهداری و سازمان آب در آماده باش کامل و در حال رفع مشکلات موجود هستند. در اثر بارش باران در آذربایجان غربی ، رودخانه های استان طغیان کرده و بسیاری از مسیرهای منتهی به رودخانه های مهم استان، غیرقابل تردد شده است.

نوشته شده توسط admin در یکشنبه, ۲۷ فروردین ۱۳۹۶ ساعت ۴:۱۴ ق.ظ

دیدگاه


یک × 5 =