رييس مرکز پژوهش‌هاي شوراي اسلامي شهر اروميه:

مشوق‌هایی برای احیای بافت تاریخی ارومیه در نظر گرفته شود

مشوق‌هایی برای احیای بافت تاریخی ارومیه  در نظر گرفته شود

گروه خبر:رییس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: در راستای جداره‌سازی بخشی از خیابان امام تاکنون اقداماتی انجام شده و برای ادامه آن باید مشوق‌هایی برای احیای بافت تاریخی و جداره‌سازی توسط شهرداری ارومیه در نظر گرفته شود.
به‌گزارش آراز آذربایجان، مرتضی بهرام، رییس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر ارومیه با مرتضی صفری، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی کردند.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی در این دیدار اظهار کرد: برای حل مشکلات مردم، دستگاه‌ها می‌توانند با یکدیگر همکاری کنند و آن‌ها باید ضعف‌ها و کاستی‌های یکدیگر را با هم‌افزایی برطرف کنند.
او افزود: احیای بافت تاریخی، تکمیل میدان امام، تکمیل پروژه تله‌کابین از جمله اولویت‌های مهم این اداره‌کل هستند و در این راستا آماده همکاری با شهرداری و شورای شهر ارومیه هستیم.
صفری تصریح کرد: همچنین برای اجرای طرح‌های مربوط به حوزه میراث‌فرهنگی و گردشگری و نیز احیا و تغییر کاربری خانه‌های قدیمی می‌توان تفاهم‌نامه مشترکی با شهرداری ارومیه امضا شود که طی آن، اقدامات در بازه زمانی مشخص انجام شود.
رییس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر ارومیه هم در این دیدار گفت: همان‌طور که میراث‌فرهنگی متعلق به همگان است همگان نیز در حفظ و نگهداری آن مسئولیت دارند.
مرتضی بهرام افزود: زمینه‌هایی بسیاری برای همکاری وجود دارد و در گذشته همکاری‌های خوبی بین مدیریت شهری و اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی انجام شده است اما برای توسعه و رونق گردشگری و حفظ آثار میراث‌فرهنگی باید این همکاری‌ها بیش از پیش افزایش یابد.
او خاطرنشان کرد: در اراضی پادگان لشکر ۶۴ ارومیه، اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان به وظیفه خود مبنی بر نگهداری از آنها به‌خوبی عمل کرده است و برای پیشبرد اجرای این طرح باید جلسات تخصصی بین دو مجموعه برگزار شود.

نوشته شده توسط admin در یکشنبه, ۲۷ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۸:۵۳ ق.ظ

دیدگاه


4 − = هیچ