اختصاصي آرازآذربايجان//

این رانت عجب ساز و نوایی دارد!

این رانت عجب ساز و نوایی دارد!

وحید حاج سعیدی
گروه اجتماعی: بعد از انتشار لیستی نصفه و نیمه از شرکت هایی که موفق به دریافت ارزدولتی شدند شدند مردم، پس از چهار دهه دقیقاً از معنای کامل رانت و رانتخواری آگاه شدند و متوجه راز مگوی یک شبه میلیاردر شدن برخی افراد و آقا زاده ها و صاحبان ژن ها نیکو شدند!
سوگمندانه در حالیکه سخنگوی دولت از مردم درخواست می کند طلا و ارز خود را به بازارانتقال دهند، دلارهایی که با وجود تحریم های اقتصادی به سختی و با گرفتاری وارد کشور می شود، به ثمن بخس در اختیار برخی افراد قرار داده شده تا یک شبه ره صد ساله بپیمایند و با وجود اولتیماتوم های شدید قوه قضائیه همچنان بی مهابا به غارت بیت المال و تاراج مملکت بپردازند و با ارز دولتی در عوض واردات کالاهای اساسی و دارو و مواد اولیه کارخانجات، اقدام به واردات لاستیک، گوشی، سطل آشغال و بیل و کلنگ کنند و ضمن ضربه به تولید ملی و ورشکست شدن کارخانجات داخلی، شکاف طبقاتی بین ضعیف و غنی به دره یا حتی گسل طبقاتی تبدیل شود!
ذکر این نکته ضروری است که مردم فهیم و آگاه کشور که در هر شرایطی گرانی، تورم حقوق های معوقه، ریز گرد هاو آلودگی هوا، کم آبی و صد ها مشکل ریز و درشت مملکت را تحمل کرده و می کنند فرق بین تحریم ها توطئه_های دشمنان قسم خورده نظام، آرمان ها ارزشهای انقلابی، خاک، ناموس و وطن را با سود جویی و جنایت اقتصادی عده ای مفت خور که خون مردم را در شیشه کرده اند به خوبی درک می کنند و منتظر اقدام قاطع، انقلابی و جسورانه مسئولان قضایی نظام با این افراد هستند.
امید است مسئولان نظام در این برهه حساس از بازی با حروف الفبا پرهیز کنند و ضمن معرفی شفاف و کامل اسامی اخلال گران اقتصادی در هر منصب و جایگاهی که هستند، اشد مجازات را برای این جنایتکاران اقتصادی در نظر بگیرند و فقط به افشاگری، ضرب الاجل و اولتیماتوم بسنده نکنند
در ضمن برخی از مشکلات به وجود آمده ماحصل سوء مدیریت و حراج ثروت ملی در قالب سکه و .. است فی المثل در اثر تصمیمات شتابزده و سوفسطایی دوستان، ناگهان خزانه سکه بانک‌مرکزی به روی صاحبان ثروت که در کمین رانت نشسته‌اند گشوده می شود و یک جوان نورسته، ۳۸ هزار و ۲۵۰ سکه می خرد و از هر کدام بیش از یک میلیون تومان سود می برد! جا دارد مسئولان در صورتیکه توان هدایت امور اقتصادی کشور را ندارند از این منصب استعفا داده تا دستکم خسارت بیشتری به کشور وارد نشود.
البته اینکه انتظار داشته باشیم دولت بیدار یقه آن جوان یا آن چند نفری را چند هزار سکه خریده اند را بگیرد هم انتظار چندان معقولی نیست چون هنوز با بابک زنجانی دست به یقه مانده اند و نمی دانند باید با یقه ایشان چه کنند؟! این وسط تنها چیزی که از کف بیت المال می رود یک میلیون تومان هزینه ماهیانه زندان و شام و ناهار افرادی چون بابک زنجانی است که یقه شان در دست دولت باقی مانده است!

نوشته شده توسط admin در یکشنبه, ۱۷ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۹:۳۱ ق.ظ

دیدگاه


+ هشت = 16