مديرکل امور اقتصادي و دارايي آذربايجان غربي تاکيد کرد

اهتمام مسئولان آذربایجان غربی برای تسهیل در جذب سرمایه‌گذاران خارجی

اهتمام مسئولان آذربایجان غربی برای تسهیل در جذب سرمایه‌گذاران خارجی

گروه خبر:مدیرکل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان غربی خواستار اهتمام جدی مسئولان استانی برای تسهیل در جذب سرمایه‌گذاران خارجی شد.
به گزارش آرازآذربایجان، به همت اداره کل امور اقتصادی و دارایی و مرکز خدمات سرمایه‌گذاری آذربایجان غربی برای نخستین بار و با حضور مدیران ارشد این استان و هیئت اعزامی سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران، کارگاه »روش‌های تامین مالی بین‌المللی و راهکارهای استفاده از منابع مالی خارجی« برگزار شد.
در آیین افتتاح این همایش مدیرکل امور اقتصادی و دارایی و نایب رئیس مرکز خدمات سرمایه‌گذاری آذربایجان غربی با اشاره به سیاست‌های کلی نظام و برنامه‌های مختلف توسعه‌ای کشور، سرمایه‌گذاری و جذب منابع مالی خارجی را یکی از تجربه‌های موفق کشورهای توسعه یافته جهان برای نیل به رشد و توسعه همه جانبه نام برد و خواستار اهتمام جدی مسئولان استانی برای تسهیل در جذب سرمایه‌گذاران خارجی شد.
حسین دبیری، آشنا سازی و انتقال تجربیات در زمینه روش‌های تامین منابع مالی از نهادهای بین‌المللی را از ضرورت‌های امروز استان برشمرد.وی افزود: در این راستا برای آموزش مسئولان و مدیران دستگاه‌های اجرایی و کارشناسان سرمایه‌گذاری دستگاه‌ها، برگزاری کارگاه روش‌های تامین مالی بین‌المللی و راهکارهای استفاده از منابع مالی خارجی توسط مدیران و مدرسان خبره سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران برنامه‌ریزی و اجرایی شد.نایب رئیس مرکز خدمات سرمایه‌گذاری آذربایجان غربی ارتقای رتبه استان در جذب سرمایه‌گذاری خارجی و تک رقمی شدن آن را حاصل زحمات دستگاه‌های متولی سرمایه‌گذاری خارجی در استان و فعالیت‌های مرکز خدمات سرمایه‌گذاری دانست.دبیری ابراز امیدواری کرد که در سایه هم افزایی و چارچوب کاری مشترک و هماهنگ شاهد رونق فضای کسب و کاراشتغال و رشد اقتصادی حاصل از جذب سرمایه‌های خارجی باشیم.
*رشد سرمایه‌گذاری خارجی راهکار مهم برای رشد تولید
معاون برنامه‌ریزی استاندار آذربایجان غربی رشد سرمایه‌گذاری خارجی را یکی از راهکارهای مهم برای رشد تولید برشمرد.تقی کهوریان از عزم جدی استاندار و مدیران ارشد استان برای آموزش روش‌های سرمایه‌گذاری و جذب منابع مالی خارجی خبر داد.
وی گفت: در همین سال کارگاه دیگری هم در رابطه با مقوله سرمایه‌گذاری برگزار خواهد شد و مصمم هستیم به صورت مستمر و متناسب با نیازهای استان گام‌های عملی‌تری برای رشد شاخص‌های مرتبط با حوزه سرمایه‌گذاری خارجی برداریم.کهوریان افزود: چرا که الزامات منطقه‌ای و زمانی می‌طلبد تمام مسئولان استان آشنایی کاملی با قوانین و مقررات مربوط به تشویق و حمایت سرمایه‌گذاری خارجی داشته باشند.
معاون برنامه‌ریزی استاندار آذربایجان غربی با اشاره به رتبه ۲۶ استان آذربایجان غربی در تولید سرانه در کل کشور، رشد سرمایه‌گذاری خارجی را یکی از راهکارهای مهم برای رشد تولید برشمرد.
کهوریان افزود: قابلیت‌ها و توانمندی‌های موجود در استان این امکان را فراهم می‌آورد که در سایه تلاش مسئولان و جذب سرمایه، سرانه تولید استان حتی در دهک اول کشور خود را جای دهد.
وی مرزی بودن و وجود مناطق ویژه و آزاد تجاری، صنعتی در آذربایجان غربی از جمله منطقه آزاد ماکو را که بزرگ‌ترین منطقه آزاد تجاری کشور است فرصتی مناسب برای تشویق و ترغیب سرمایه‌گذاران خارجی و همچنین بستری مناسب برای استفاده از منابع مالی بین‌المللی برشمرد.
در این همایش که هیئتی به سرپرستی ابوالفضل کوده‌ئی مدیرکل سرمایه‌گذاری خارجی وابسته به وزارت امور اقتصادی و دارایی، وظیفه آموزش روش‌های تامین مالی بین‌المللی را برعهده داشت، مباحثی چون روش‌های تامین مالی بین‌المللی با تاکید بر سرمایه‌گذاری خارجی و نقش مراکز خدمات سرمایه‌گذاری استان‌ها در آن، تشریح نحوه تامین منابع مالی خارجی از مجامع مالی توسعه‌ای بین‌المللی از جمله بانک توسعه اسلامی، بانک جهانی… و تبیین تامین منابع مالی خارجی در چارچوب فاینانس مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۲۳ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۵:۴۵ ق.ظ

دیدگاه


3 + = نُه