یک مسئول:

امید به زندگی در آذربایجان غربی به ۷۷ سال رسید

امید به زندگی در آذربایجان غربی به ۷۷ سال رسید

آراز آذربایجان،معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ارومیه و دبیر قرارگاه جمعیتی استان گفت: طبق آخرین آمار امید به زندگی در کشور ۷۴سال و در استان ۷۷سال است که این حاصل بهبود مراقبت های درمانی، واکسیناسیون بیماری ها است.
ریخته گر ۲۷ فروردین ماه در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات خانه مطبوعات آذربایجان غربی برگزار شد، افزود: در حال حاضر میانگین رشد جمعیت استان ۱.۹ دهم است که از این لحاظ استان رتبه هشتم کشور را در سال گذشته کسب کرد هرچند به این آمار نباید دل خوش کرد.
ریخته گر ادامه داد: در سال گذشته میزان تولد نوزاد نسبت به مدت مشابه سال قبل خود ۱۲۰۰ نوزاد کاهش یافت که علت آن را می توان عواملی چون کاهش تعداد ازدواج و افزایش طلاق دانست.
دبیر قرارگاه جمعیتی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه مسائل جمعیتی و بحرانی که امروز کشور درگیر آن شده می طلبد بیش از آنچه که هست به آن بپردازیم، تصریح کرد: تغییر در جامعه رخ نخواهد داد مگر اینکه نخبگان آن جامعه تغییر ایجاد کنند و رسانه ها یکی از نخبگان یک جامعه هستند که نیاز است در حوزه فرزند آوری تغییرات ایجاد کرده و به فرهنگ سازی در این زمینه توجه کنند.
ریخته گر با اشاره به اینکه سیاست های جمعیتی باید به درستی اجرا شود تا تاثیر آن را در جامعه بخوبی مشاهده کنیم، اظهار کرد: شیب کاهش جمعیت در حال حاضر کاهش یافته ولی این به معنی بهتر شدن اوضاع جمعیتی نیست چرا که فرصت برای حل مشکلات جمعیتی کمتر از ۱۰سال است و باید در این زمان طلایی کار اساسی برای جلوگیری از کاهش جمعیت انجام شود.
معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ارومیه خاطر نشان کرد: فرآیند غربالگری در دوران بارداری به هیچ عنوان ممنوع نیست و پزشک در صورت صلاح دید می تواند غربالگری را تجویز کند.

نوشته شده توسط admin در یکشنبه, ۲۷ فروردین ۱۴۰۲ ساعت ۳:۲۸ ب.ظ

دیدگاه


− چهار = 3