امسال ۹۱ واحد تولیدی در آذربایجان‌غربی احیا شده است

امسال ۹۱ واحد تولیدی در آذربایجان‌غربی احیا شده است

آرازآذربایجان،مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌غربی گفت: طی سال جاری، ۹۱ واحد در این شهرک‌ها و نواحی صنعتی احیا شده و به مدار تولید بازگشته‌ که زمینه فعالیت آنها در حوزه‌های صنایع غذایی و شیمیایی، فلزی و کانی غیرفلزی است.
حسن حاتمی افزود: از تعداد واحدهای به چرخه تولید بازگشته ۱۹ واحد تولیدی در خارج از شهرک مستقر هستند و باقی نیز در داخل شهرک‌های صنعتی استان قرار دارند.
وی با اشاره به اینکه با این آمار ۱۰۰ درصد واحدهای مورد تعهد شناسایی شده و در اولویت به چرخه تولید بازگشته است، ادامه داد: تعداد واحدهای شناسایی شده برای احیا طی امسال ۸۰ واحد بود.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌غربی اضافه کرد: در این تعداد واحد تولیدی برای بیش از ۷۰۰ نفر فرصت اشتغال ایجاد شده است.
حاتمی اظهار کرد: مشکل بیشتر واحدهای شناسایی شده در بخش تامین سرمایه در گردش و تامین دستگاه‌های تولیدی به روز است.
وی با اشاره به اینکه ۷۵ درصد واحدهای صنعتی در این شهرک‌ها فعال است، گفت: از ‌هزار و ۴۰۰ واحد به بهره‌برداری رسیده در شهرک‌ها و نواحی صنعتی این استان هم اینک هزار و ۵۰ واحد فعال است.
وی اضافه کرد: بیشتر واحدهای تولیدی در حوزه های کانی، کشاورزی، تبدیلی، صنایع غذایی، شیمایی و سلولزی فعالیت دارند.
وی اظهار کرد: از ابتدای تاسیس شهرک های صنعتی و صنایع کوچک در آذربایجان‌غربی بیش از ۲ هزار و ۳۸۰ واحد عقد انتفاع واگذار شده است.
آذربایجان‌غربی از نظر صنعتی یکی از استان‌های کم‌برخوردار کشور به شمار می‌رود و اقدامات خوبی در راستای بازگشت واحدهای تولیدی و صنعتی این استان به مدار تولید و جذب سرمایه آغاز شده‌است.
سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران از شهریور ۱۳۸۴ فعالیت خود را آغاز کرد و بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی یک سازمان توسعه‌ای به‌شمار می‌رود.

نوشته شده توسط admin در دوشنبه, ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۸:۴۷ ق.ظ

دیدگاه


دو − = 1