مدیرکل صمت استان:

امسال ۲۸ معدن جدید در آذربایجان‌غربی وارد چرخه تولید شدند

امسال ۲۸ معدن جدید در آذربایجان‌غربی وارد چرخه تولید شدند

آرازآذربایجان،مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت: از ابتدای سالجاری تا پایان مهرماه، ۲۸ معدن جدید با اخذ پروانه بهره برداری جهت استخراج و بهره برداری انواع مواد معدنی وارد چرخه تولیدی شدند.
عبدالحمید سرتیپی افزود: با بهره برداری از ۲۸ معدن در ۷ ماهه سالجاری سالانه بیش از ۷۶۸ هزار تن انواع مواد معدنی از این معادن استخراج خواهد شد که جهت بهره برداری از این معادن ۷۶۴ میلیارد و ۴۹ میلیون ریال سرمایه گذاری انجام و زمینه اشتغال مستقیم برای ۱۶۹ نفر در این معادن فراهم شده است.
سرتیپی خاطرنشان کرد: در مدت زمان یاد شده در استان، ۳۶ محدوده معدنی با انجام استعلامات مورد نیاز، موفق به اخذ پروانه اکتشاف شدند و ۱۷ محدوده اکتشافی با تکمیل عملیات اکتشافی خود با دریافت گواهی کشف در شرف بهره برداری قرار گرفتند.
مدیر کل صمت استان اضافه کرد: در حال حاضر در این استان ۵۵۹ معدن دارای پروانه بهره برداری معتبر با ذخیره قطعی یک میلیارد و ۲۱۳ میلیون و ۸۶۹ هزار تن انواع مواد معدنی است.
وی ادامه داد: ظرفیت استخراج این معادن، سالانه نزدیک به ۱۹ میلیون و ۸۶هزار تن است که برای بهره برداری از این معادن بیش از ۸ هزار و ۳۲۰ میلیارد ریال سرمایه گزاری انجام شده و زمینه اشتغال مستقیم در این معادن برای ۵ هزار و ۴۵۰ نفر مهیا شده است.
سرتیپی عنوان کرد: در حال حاضر در آذربایجان‌غربی ۲۳۹ محدوده اکتشافی در حال انجام عملیات پی جویی و اکتشافی است و همچنین ۲۶ معدن دارای گواهی کشف هستند که در حال تکمیل ماشین آلات در سر معادن برای بهره برداری از این معادن هستند که در شرف استخراج و ورود به چرخه تولید انواع مواد معدنی است.

نوشته شده توسط admin در یکشنبه, ۱۴ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۶:۰۲ ب.ظ

دیدگاه


4 + پنج =