رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت آذربایجان غربی خبرداد

صادرات بیش از ۱۷ هزارتن سنگ تزئینی از آذربایجان غربی

صادرات بیش از ۱۷ هزارتن سنگ تزئینی از آذربایجان غربی

آراز آذربایجان- رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: از صادرات بیش از ۱۷ هزارتن سنگ تزئینی از استان طی سال جاری خبرداد.
جعفر صادق اسکندری افزود: با اشاره به میزان صادرات سنگ های تزئینی از استان طی ۹ ماهه نخست سال جاری افزود: ۱۷ هزار و ۹۹۶ تن صادرات انجام شده که بیش از ۶ میلیون و ۵۰۲ هزار دلار ارزآوری داشته است.
وی گفت: بیش از ۷میلیون و ۱۱۴ هزار تن انواع مواد معدنی طی ۹ ماهه نخست سال جاری از معادن استان استخراج شده است که میزان استخراج واقعی در سال گذشته بیش از ۷ میلیون و ۲۳۲ تن بوده است.
اسکندری تصریح کرد: با توجه به اتمام فصل کاری و تعطیلی عمده معادن استان و شرایط اب و هوایی عملکرد کلی معادن در سه ماهه چهارم محدود است.
رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت آذربایجان غربی با بیان اینکه تعداد معادن سنگ های تزئینی فعال در استان ۱۰۰ فقره است اظهار کرد: استخراج واقعی ۹ ماهه نخست سال جاری معادن فعال سنگ تزئینی استان ۴۳۰ هزار و ۶۸۳ تن است.
وی با اشاره به اینکه رتبه استان در استخراج واقعی سنگ های تزئینی چهاردهم کشوری است یادآورشد: آذربایجان غربی براساس میزان اشتغال ایجاد شده در این حوزه رتبه هشتم و از لحاظ تعداد معادن فعال رتبه دهم کشوری را به خود اختصاص داده است.

منبع: ایسنا

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۱۸ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۸:۱۷ ق.ظ

دیدگاه


× پنج = 25