امسال ۱۲۶ واحد صنعتی در آذربایجان‌غربی به بهره برداری رسیده است

امسال ۱۲۶ واحد صنعتی در آذربایجان‌غربی به بهره برداری رسیده است

ارومیه-آراز آذربایجان- رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت: از ابتدای سال جاری، ۱۲۶ واحد صنعتی با دریافت پروانه در این استان به بهره برداری رسیده و وارد چرخه تولید شده که میزان سرمایه گذاری در این حوزه بیش از ۲۵ هزار میلیارد ریال بوده است.

غلامرضا بابایی روز چهارشنبه در گفت و گو افزود: با بهره برداری از این واحدهای تولیدی، برای یک هزار و ۹۴۸ فرصت شغلی مهیا شده است.

وی ادامه داد: این میزان سرمایه گذاری نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته ۱۳۰ درصد افزایش داشته است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی اظهار داشت: در این مدت یک هزار و ۲۶۵ فقره جواز تاسیس و توسعه نیز برای طرح های صنعتی در این استان صادر شده است.

وی بیان کرد: از ابتدای سال جاری تا پایان مهر ماه برای ایجاد واحدهای صنعتی جدید و یا توسعه واحدهای صنعتی در حال تولید ۱۰۸ هزار و ۹۰۹ میلیارد ریال سرمایه گذاری انجام شده که برای ۲۴ هزار و ۶۳۱ نفر اشتغال مستقیم توسط این واحدها پیش بینی می شود.

بابایی افزود: در حوزه صدور جواز تأسیس و جذب سرمایه گذاری نیز در این از لحاظ تعداد صدور ۴۶ درصد و از لحاظ حجم سرمایه گذاری در این حوزه با ۱۰۱ درصد رشد روبرو بودیم.

وی اضافه کرد: با توجه به شرایط جغرافیایی استان و همسایگی با چند کشور اوراسیایی همچنین برخورداری از بیشترین پایانه های زمینی که زمینه صادرات محصولات تولید را فراهم ساخته و تنها دروازه خاکی ورود به اروپا قرار دارد، زمینه مناسبی را برای سرمایه گذاری صنعتی و تجاری را فراهم شده است.

آذربایجان‌غربی از نظر صنعتی یکی از استان های کم برخوردار کشور به شمار می رود.

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۱۲ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۲:۳۱ ب.ظ

دیدگاه


+ دو = 3