بیش از ۲۸ میلیارد ریال کالای قاچاق در آذربایجان غربی کشف شد

بیش از ۲۸ میلیارد ریال کالای قاچاق در آذربایجان غربی کشف شد

آرازآذربایجان – سرپرست فرماندهی مرزبانی آذربایجان غربی گفت: طی یک ماهه گذشته ۲۸ میلیارد و ۳۳۳ میلیون ریال کالای قاچاق در مرزهای این استان کشف و ضبط شد.
سرهنگ فردین پیری افزود: مرزبانان این استان با بهره گیری از توان رزمی و عملیاتی و با انجام ۱۵۶ عملیات مختلف مرزی توانستند ۲۰ هزار و ۸۵۶ لیتر مواد سوختی، ۲ میلیون و ۴۰۵ هزار نخ انواع سیگار قاچاق، ۱۷ جفت کیف و کفش زنانه، ۵۵ هزار و ۷۵۰ قلم دارو، ۲۹۹ هزار دلار، ۲۱ هزار یورو، ۸۴ هزار لیر، ۹ میلیون دینار ارز قاچاق، ۷۹ ثوب البسه، ۱۷۹ قلم لوازم آرایشی و بهداشتی، ۱۵ راس دواب، پنج هزار عدد مواد محترقه را از قاچاقچیان کشف و ضبط کنند.
وی با اشاره به اینکه در این مدت ۱۰۷ قاچاقچی کالا و ارز دستگیر شدند، ادامه داد: در این زمینه تعداد ۳۱ دستگاه خودرو نیز که در امر کالای قاچاق مورد استفاده قرار می گرفت، توقیف شد.
سرپرست فرماندهی مرزبانی آذربایجان غربی گفت: کارشناسان ارزش ریالی محموله های کشف شده را ۲۸ میلیارد و ۳۳۳ میلیون ریال برآورد کرده اند و متهمان پس از تشکیل پرونده مقدماتی جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل داده شدند.
وی اضافه کرد: مرزبانان آذربایجان غربی با افراد سودجو و فرصت طلب با عزمی راسخ و با قدرت برخورد می کند.
طول مرزهای جمهوری اسلامی ایران در آذربایجان غربی حدود ۹۶۷ کیلومتر است؛ این استان از طرف شمال ۱۴۹ کیلومتر مرز آبی از طریق رودخانه ارس با جمهوری خود مختار نخجوان، از طرف شمال و مغرب ۵۶۶ کیلومتر مرز خاکی با کشور ترکیه و از طرف غرب ۲۵۲ کیلومتر مرز خاکی با کشور عراق دارد.

نوشته شده توسط admin در یکشنبه, ۰۷ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۴۵ ق.ظ

دیدگاه


+ 1 = دو