- آراز آذربایجان – روزنامه خبری آذربایجان غربی - http://www.araznews.ir -

امسال ۱۲۶ واحد صنعتی در آذربایجان‌غربی به بهره برداری رسیده است

Posted By admin On آبان ۱۲, ۱۴۰۰ @ ۲:۳۱ ب.ظ In اخبار ویژه | No Comments

ارومیه-آراز آذربایجان- رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت: از ابتدای سال جاری، ۱۲۶ واحد صنعتی با دریافت پروانه در این استان به بهره برداری رسیده و وارد چرخه تولید شده که میزان سرمایه گذاری در این حوزه بیش از ۲۵ هزار میلیارد ریال بوده است.

غلامرضا بابایی روز چهارشنبه در گفت و گو افزود: با بهره برداری از این واحدهای تولیدی، برای یک هزار و ۹۴۸ فرصت شغلی مهیا شده است.

وی ادامه داد: این میزان سرمایه گذاری نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته ۱۳۰ درصد افزایش داشته است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی اظهار داشت: در این مدت یک هزار و ۲۶۵ فقره جواز تاسیس و توسعه نیز برای طرح های صنعتی در این استان صادر شده است.

وی بیان کرد: از ابتدای سال جاری تا پایان مهر ماه برای ایجاد واحدهای صنعتی جدید و یا توسعه واحدهای صنعتی در حال تولید ۱۰۸ هزار و ۹۰۹ میلیارد ریال سرمایه گذاری انجام شده که برای ۲۴ هزار و ۶۳۱ نفر اشتغال مستقیم توسط این واحدها پیش بینی می شود.

بابایی افزود: در حوزه صدور جواز تأسیس و جذب سرمایه گذاری نیز در این از لحاظ تعداد صدور ۴۶ درصد و از لحاظ حجم سرمایه گذاری در این حوزه با ۱۰۱ درصد رشد روبرو بودیم.

وی اضافه کرد: با توجه به شرایط جغرافیایی استان و همسایگی با چند کشور اوراسیایی همچنین برخورداری از بیشترین پایانه های زمینی که زمینه صادرات محصولات تولید را فراهم ساخته و تنها دروازه خاکی ورود به اروپا قرار دارد، زمینه مناسبی را برای سرمایه گذاری صنعتی و تجاری را فراهم شده است.

آذربایجان‌غربی از نظر صنعتی یکی از استان های کم برخوردار کشور به شمار می رود.


Article printed from آراز آذربایجان – روزنامه خبری آذربایجان غربی: http://www.araznews.ir

URL to article: http://www.araznews.ir/%d8%a7%d9%85%d8%b3%d8%a7%d9%84-%db%b1%db%b2%db%b6-%d9%88%d8%a7%d8%ad%d8%af-%d8%b5%d9%86%d8%b9%d8%aa%db%8c-%d8%af%d8%b1-%d8%a2%d8%b0%d8%b1%d8%a8%d8%a7%db%8c%d8%ac%d8%a7%d9%86%e2%80%8c%d8%ba%d8%b1%d8%a8/

Copyright © 2013 آراز آذربایجان - روزنامه خبری آذربایجان غربی. All rights reserved.