امسال جشن انفال در ۱۰ شهرستان آذربایجان غربی برگزار می شود

امسال جشن انفال در ۱۰ شهرستان آذربایجان غربی برگزار می شود

آرازآذربایجان – مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی از برگزاری جشن انفال در ۱۰ شهرستان استان تاپایان سالجاری خبر داد.
هادی قاسمی با بیان اینکه طرح کاداستر و سنددار کردن اراضی ملی در دستور کار ویژه این اداره کل قرار دارد، افزود: از دو میلیون و ۷۵۰ هزار هکتار اراضی ملی استان تا انتهای سال ۹۸ تنها ۵۴۰ هزار هکتار تحت پوشش طرح کاداستر قرار گرفته بود که در ۹ ماهه امسال این میزان با افزایش یک میلیون و ۶۴۰ هزار هکتار به دو میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار رسیده است.
وی با اعلام اینکه در زمینه اجرای طرح کاداستر آذربایجان غربی در رتبه برتر کشوری امسال قرار دارد، افزود: امسال تلاش می‌شود ۹۰ درصد از اراضی ملی استان تحت پوشش این طرح قرار گرفته و سنددار شوند.
قاسمی با بیان اینکه در حال حاضر طرح کاداستر اراضی ملی در شهرستان‌های سلماس و چالدران خاتمه یافته است، عنوان کرد: امسال جشن انفال در ۱۰ شهرستان سلماس، چالدران، مهاباد، شوط، پلدشت، بوکان، میاندوآب، مهاباد، چایپاره و شاهین دژ با اتمام طرح کاداستر برگزار می‌شود.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی کم شدن اطاله دادرسی، امینت سرمایه گذاری، صیانت از اراضی ملی، دسترسی آسان و سهل به نقشه اراضی ملی را از مهمترین مزایای اجرای این طرح برشمرد و اضافه کرد: همچنین امسال طرح کاداستر در مناطق جنگلی سردشت و پیرانشهر که سرمنشا جنگل‌های زاگراس هستند نیز خاتمه می‌یابد.
اجرای طرح آبخیزداری در ۲۴۰ هزار هکتار از مراتع آذربایجان غربی
قاسمی با اشاره به وجود ۱۰۶ هزار هکتار اراضی ساحلی در شهرستان‌های نقده و میاندوآب، خاطرنشان کرد: تاکنون از این میزان ۹۶ هزار هکتار سنددار شده و مابقی تاپایان سال تحت پوشش این طرح قرار می‌گیرد.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان با بیان اینکه اجرای طرح کاداستر، مانعی جدی و مطمئن برای جلوگیری از تصرف و تخریب اراضی ملی خواهد بود افزود: با اجرای طرح کاداستر خواهیم توانست تمامی اسناد مالکیت اراضی ملی را با تعیین حدود دقیق استخراج و سند تک برگی برای آن‌ها صادر کنیم.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی از اجرای طرح آبخیزداری در ۲۴۰ هزار هکتار از مراتع استان تا دی ماه سال جاری خبر داد و گفت: این میزان تا پایان سال جاری باید به ۲۶۰ هزار هکتار برسد که با رویکرد تاکید بر کشت گیاهان دارویی در دست اجرا است.
قاسمی در خصوص جذب همیاران طبیعت در استان نیز گفت: هم اکنون در کشور ۳۲ هزار همیار طبیعت جذب سامانه همیار شده اند که استان با ۱۲ هزار و ۱۷۴ نفر رتبه اول را در این زمینه به خود اختصاص داده است.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی جلوگیری از تخریب اراضی ملی و مرتعی، صیانت از منابع خدادادی به همراه حفاظت از جنگل‌ها و نیز فرهنگ سازی در بین مردم برای مشارکت در زمینه حفظ و احیای منابع طبیعی را از مهمترین رویکرد جذب همیار طبیعت برشمرد.

نوشته شده توسط admin در شنبه, ۲۹ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱:۱۸ ب.ظ

دیدگاه


+ 4 = ده