یک مسئول:

امسال اقامت مسافران در آذربایجان‌غربی ۶۸ درصد رشد دارد

امسال اقامت مسافران در آذربایجان‌غربی ۶۸ درصد رشد دارد

آرازآذربایجان،مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌غربی از رشد ۶۸ درصدی اقامت در مراکز اقامتی استان طی ۷ ماهه سال جاری خبرداد.
مرتضی صفری افزود: با گذشت ۷ ماه از سال جاری، مجموع اقامت ثبت شده در استان ۵۹۹ هزار و ۶۲۸ مورد بود که این میزان در مدت مشابه سال گذشته ۱۹۰ هزار و ۷۸۶ مورد بود و شاهد رشد ۶۸ درصدی در میزان اقامتهای رسمی و غیر رسمی در استان هستیم.
وی ادامه داد: در بازه زمانی مذکور، ۱۷۷ هزار و ۲۶۷ نفر در واحدهای وابسته به وزارت میراث فرهنگی در استان اقامت داشتند که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، رشد ۳۶ درصدی را شاهدیم.
صفری با بیان اینکه در ۷ ماهه امسال، ۱۱۷ هزار و ۱۸۸ نفر در هتل و مجتمع‌های گردشگری استان اقامت داشتند، تصریح کرد: طی این بازه زمانی، ۳۹ هزار و ۵۹۰ نفر در مهمانپذیرها و ۱۵ هزار و ۴۷ نفر در واحدهای بوم گردی اقامت داشتند.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان با اشاره به اینکه در ۷ ماهه امسال، بیش از دو میلیون و ۵۶۵ هزار نفر از مراکز تفریحی و توریستی استان بازدید کردند، گفت: در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، میزان بازدید از مراکز تفریحی و توریستی استان، رشد ۱۴ درصدی دارد.
وی خاطر نشان کرد: طی بازه زمانی فوق، ۵۶۷ هزار و ۵۶۵ نفر از موزه و اماکن تاریخی استان بازدید کردند که این آمار در مدت مشابه سال گذشته، ۴۰۸ هزار و ۱۵۲ نفر بود که رشد ۲۸ درصدی را در این حوزه شاهدیم.

نوشته شده توسط admin در یکشنبه, ۱۴ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۶:۰۴ ب.ظ

دیدگاه


+ 2 = هشت