سرپرست معاونت اداره کل صمت استان :

امسال ارزش صادرات آذربایجان‌غربی به ۱۲۹۴میلیون دلار رسید

امسال ارزش صادرات آذربایجان‌غربی به ۱۲۹۴میلیون دلار رسید

گروه خبر: سرپرست معاونت امور بازرگانی و توسعه تجارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان‌غربی اظهار کرد: طی ۴ ماهه نخست سال جاری بر اساس اطلاعات آماری سازمان توسعه تجارت ایران، سهم آذربایجان غربی از صادرات کل کشور، ۳ میلیون و ۵۶۹ هزار تن به ارزش یک هزار و ۲۹۴ میلیون دلار است.
به گزارش آراز آذربایجان ،اسد فرهمند افزود: این میزان صادرات در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته از لحاظ وزنی ۴۱ درصد و از لحاظ ارزشی ۶۶ درصد افزایش را داشته است.
وی عنوان‌کرد: از ابتدای سال جاری تا پایان تیر ماه، ۱۷۰ هزار تن انواع کالا به ارزش ۳۱۸ میلیون دلار از طریق گمرکات استان وارد کشور شده که در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته از لحاظ وزنی ۲۹ درصد و از لحاظ ارزشی ۹ درصد کاهش داشته است.
سرپرست معاونت امور بازرگانی و توسعه تجارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان اضافه کرد: ۵قلم عمده کالاهای صادراتی از استان گاز طبیعی، میله‌های آهنی و فولادی، محصولات کشاورزی، شمش تولید شده از آهن و محصولات آهنی اسفنجی بوده است.
فرهمند با بیان اینکه با توجه به موقعیت جغرافیایی آذربایجان غربی و هم مرزی با ۳ کشور ترکیه، آذربایجان و عراق و دارا بودن چند گمرک و پایانه مرزی یکی از استان‌های مهم در توسعه تجارت کشور محسوب می‌شود، گفت: هم مرزی با کشور ترکیه که تنها راه زمینی برای دسترسی به بازارهای اروپای قلمداد می‌شود، بهترین موقعیت را برای توسعه تجاری کشور را با کشورهای اورآسیایی و اروپایی را دارد.

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۰۱ شهریور ۱۴۰۲ ساعت ۸:۲۷ ق.ظ

دیدگاه


6 × = سی