اقدام اساسی در موضوع مهارت در دانشگاه_ها صورت نگرفته است

اقدام اساسی در موضوع مهارت در دانشگاه_ها صورت نگرفته است

گروه خبر: معاون برنامه ریزی استاندار آذربایجان غربی گفت: متاسفانه در دانشگاههای استان هیچ اقدام اساسی در راستای موضوع مهارت و مهارت آموزی برای نسل جوان صورت نگرفته است.
به گزارش آراز آذربایجان غلامرضا دیزج نژاد در آیین تجلیل از مدال آوران مسابقات مهارتی کشوری و جهانی با بیان اینکه بهره گیری از توان نخبگان در راستای ارتقای مولفه های اقتصادی در استان یک ضرورت انکار ناپذیر است که باید مورد توجه قرار گیرد، اظهار کرد: اگر به دنبال موقعیت های اشتغالزایی در کشور می گردیم، ناچار هستیم به صورت ریشه ای و تئوریک به موضوع مهارت در استان بپردازیم. وی افزود: مجامع علمی و دانشگاهی نیز در این خصوص مسئولیت بسیاری بر عهده دارند که متاسفانه در این خصوص، اقدام اساسی در حوزه دانشگاهی صورت نگرفته است.
وی با بیان اینکه متاسفانه مدیر عاملان واحدهای تولیدی در استان به دنبال نخبه های مهارتی نمی روند تا از ظرفیت آنان در جهت رشد و ارتقا محصولات تولیدی استان استفاده کنند، ادامه داد:باید با توجه ویژه به نخبه های مهارتی، قدم های بلندتری را در بهره مندی بهینه از این نخبگان برداریم.
*تفکر، اندیشه و هنر جوانان ایرانی باید در عرصه جهانی روز به روز ارتقا یابد
علی سلیمانی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی نیز در این جلسه بابیان اینکه امروز جامعه ایرانی بیش از گذشته نیازمند هوش و استعداد سرشار جوانانی است که در عرصه های جهانی به خوبی می درخشند،افزود: امروز زمان تفکر، اندیشه و هنر است و باید خود را در این عرصه های روز به روز ارتقا بخشیم. وی اظهار کرد:اگر از لحاظ علمی بتوانیم به پیشرفت های بیش از این دست یابیم در آن زمان خواهیم توانست حرف اول را در دنیا بزنیم.
*ارتقاء امتیازی تیم آذربایجان غربی در مسابقات ملی مهارتی کشور
جمشید اسعدی مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان غربی نیز از ارتقای امتیازی تیم مهارتی استان در مسابقات ملی مهارت در سال جاری خبر داد و بیان داشت: در سال جاری تیم مهارتی آذربایجان غربیبا کسب ۵۰۷ امتیاز توانست استعداد جونان خود را در کشور به اثبات برساند. وی با بیان اینکه امسال تعداد مدالهای اخذ شده توسط مهارت آموزان استانی کمتر از سال گذشته بود،اظهار کرد: این امر به دلیل رقابت تنگاتنگ مهارت آموزان استانهای مختلف کشور بوده که با این وجود تیم استانی موفق به ارتقا رتبه سال گذشته خود شد.
وی با اعلام اینکه امسال یک طلا در رشته فرزCNC و یک برنز در رشته کاشیکاری کسب کردیم، خاطر نشان کرد: همچنین جوانان آذربایجان غربی موفق به دریافت تعدادی دیپلم افتخار نیز در این مسابقات شدند.مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان غربی در خصوص میزان هزینه های صورت گرفته برای آمادگی جوانان استان در راستای درخشش در مسابقات ملی و بین المللی، افزود: امسال نزدیک به ۷۰۰ میلیون ریال در استان در این راستا هزینه شده است.
در خاتمه این مراسم از مدال آوران مسابقات ملی مهارت در بخش کشوری و مسابقات اختراعات ۲۰۱۳ با اهدای لوح قدردانی شد.

نوشته شده توسط admin در شنبه, ۰۲ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۰۵ ق.ظ

دیدگاه


+ چهار = 9