سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان خبرداد

افزایش ۲۹۹ درصدی سرمایه گذاری در صنعت آذربایجان غربی

افزایش ۲۹۹ درصدی سرمایه گذاری در صنعت آذربایجان غربی

گروه خبر: سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی اظهار کرد: در ۲ ماهه نخست سال جاری ۲۸ واحد صنعتی تولیدی با اخذ پروانه بهره برداری ایجادی و توسعه وارد چرخه تولید شدند.
به گزارش آراز آذربایجان ،عبدالحمید سرتیپی در جمع خبرنگاران گفت: در ۲ ماهه نخست سال جاری ۲۸ واحد صنعتی تولیدی با اخذ پروانه بهره برداری ایجادی و توسعه وارد چرخه تولید شدند.
وی افزود: برای راه اندازی و بهره برداری از این واحدها بیش از ۵۱۱۵ میلیارد ریال سرمایه گذاری انجام شده است که با بهره برداری از این واحدهای صنعتی تولیدی زمینه اشتغال مستقیم برای ۴۹۳ نفر در این واحدها فراهم شده است.
سرتیپی تصریح کرد: طی ۲ ماهه نخست امسال در حوزه صنعت استان به لحاظ سرمایه گذاری بیش از ۲۹۹ درصد و در خصوص اشتغالزایی بیش از ۱۰۴ درصد افزایش نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته داشتیم.
سرپرست اداره کل صنعت، معدن وتجارت استان آذربایجان غربی اظهار کرد: هم اکنون ۲ هزار و ۱۶ واحد صنعتی با حجم سرمایه گذاری بیش از ۱۰۸ هزار و ۵۰۴ میلیارد ریال در استان وجود دارد که برای ۶۰ هزار و ۳۹ نفر بصورت مستقیم در این واحدها زمینه اشتغال فراهم شده است.سرتیپی خاطر نشان کرد: ۳ هزار و ۹۶۵ طرح صنعتی با حجم سرمایه گذاری بیش از ۹۹۷ هزار و ۹۱۹ میلیارد ریال و پیش بینی ایجاد اشتغال مستقیم برای ۹۱ هزار و ۳۹۷ نفر در استان آذربایجان غربی در حال ایجاد و یا مرحله تکمیلی هستند.
وی اضافه کرد: همچنین ۱۸۳ طرح صنعتی تولیدی با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد در حال تکمیل شدن می باشند که برای ایجاد و اجرای این طرح ها بیش از ۴۳ هزار ۴۸۲ میلیارد ریال سرمایه گذاری انجام شده است که با بهره برداری از این واحدها پیش بینی میشود زمینه اشتغال مستقیم برای ۵ هزار و ۷۴۰ نفر مهیا شود.

نوشته شده توسط admin در پنجشنبه, ۱۲ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۹:۵۳ ق.ظ

دیدگاه


چهار + 1 =