افزایش مناسبات اقتصادی و گردشگری ایران و ارمنستان

افزایش مناسبات اقتصادی و گردشگری ایران و ارمنستان

گروه خبر: استاندار استان وایوتس دزور ارمنستان خواستار افزایش سطح مناسبات اقتصادی، گردشگری و همکاری های فرهنگی ایران و کشورش شد.
ادگار غازایان در جریان دیدار با فرماندار خوی از جمهوری اسلامی ایران در ایجاد شرایط و فضای برابر برای اقوام و به ویژه ارامنه تقدیر کرد و گفت: مرمت و بازسازی کلیساها و اماکن مذهبی مربوط به ارامنه و مسیحیان در ایران توجه دولت و ملت ایران به اقوام و احترام به سایر مذاهب و ادیان الهی را نشان می دهد.
وی اظهار داشت: احترام به اقوام و به ویژه ارامنه نشان می دهد که تنها علاقه دو نفر بنده و فرماندار خوی نیست بلکه علاقه دو ملت ایران و ارمنستان، مسئولان را تشویق می کند که این روابط را بیشتر از این گسترش دهند.
استاندار استان وایوتس دزور ارمنستان اضافه کرد: در این زمینه می توان به مسئله توریسم بین دو طرف اشاره کرد که می تواند در گسترش این روابط موثر بوده و همچنین می توان به آموزش زبان فارسی در مدارس و مراکز عالی ارمنستان امیدوار بود.
ادگار غازایان در پایان یادآور شد: در زمینه_های اقتصادی هم می توان کارهای زیادی را بین دو کشور انجام داد که در این رابطه گام های اولیه برداشته شده و امیدواریم طی آینده نزدیک شاهد توسعه مناسبات بین دو کشور باشیم.
فرماندار خوی نیز در این دیدار با اشاره به مشترکات فرهنگی دو ملت بستر را برای توسعه روابط فرهنگی دو طرف بسیار آماده دانست و افزود: با همکاری اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی مدارس آموزش زبان فارسی در استان وایوتس دزور ارمنستان راه اندازی می_شود.غلامحسین عماری با بیان اینکه در حوزه کشاورزی و صنعت صحبت های خوبی بین دو طرف صورت گرفته است، اظهار داشت: در این نشست تاکید بیش تر بر این بود که طرف ایرانی زمینه حضور بخش خصوصی را برای دو کشور را فراهم آورد.
وی اعلام کرد: همچنین مقرر شده هیئت هایی از دو طرف، بازدیدهایی از آموزش عالی ایران و ارمنستان برای مبادله استاد و دانشجو داشته باشند.زمینه ها و راه های توسعه روابط فرهنگی و اقتصادی بین شهرستان خوی در آذربایجان غربی و استان وایوتس دزور ارمنستان در نشست فرماندار خوی و استاندار استان وایوتس دزور بررسی شد.

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۰۹ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۷:۰۳ ق.ظ

دیدگاه


هشت − 7 =