رييس دانشگاه علوم پزشکي استان خبرداد

افزایش قابل توجه مبتلایان به کرونا در آذربایجان‌غربی

افزایش قابل توجه مبتلایان به کرونا در آذربایجان‌غربی

گروه خبر: رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی گفت: در سه روز گذشته، شاهد افزایش قابل توجه مبتلایان به کرونا در استان بودیم بطوریکه آمار به ۱۷۸ نفر در ۲۴ ساعت گذشته رسید.
به گزارش آراز آذربایجان،محمدامین ولی‌زاده افزود: طی سه روز گذشته بیش از ۳۵۰ مورد ابتلای به کرونا در آذربایجان غربی گزارش شده که پیش بینی می شود همین روند افزایشی ادامه داشته باشد.
وی اضافه کرد: از میان ۱۷ شهرستان، مهاباد، بوکان، سردشت و پیرانشهر به رنگ آبی در آمده‌اند و سایر ۱۲ شهرستان نیز زرد هستند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی ـ درمانی آذربایجان‌غربی، یاد اور شد: رعایت موارد بهداشتی عامل اصلی در تثبیت وضعیت شهر‌ها و نیز جلوگیری از نامناسب شدن وضعیت است، بنابراین توصیه اصلی رعایت فاصله گذاری و استفاده از ماسک و رعایت تمام موارد بهداشتی است.
وی در خصوص وضعیت تزریق واکسن کرونا در آذربایجان‌غربی، گفت: تاکنون بیش از ۵ میلیون و ۹۸۳ دز واکسن در سطح استان تزریق شده که شامل ۲ میلیون و ۶۳۴ دز واکسن نوبت اول، ۲ میلیون و ۳۳۱ هزار دز نوبت دوم و یک میلیون و ۲۰ هزار دز واکسن نوبت سوم می‌شود.
ولیزاده می گوید: درصد تزریق کنندگان واکسن نوبت اول حدود ۸۶ درصد از واجدین شرایط در استان است که البته این روند همچنان ادامه دارد و امیدواریم رشد مناسبی را شاهد باشیم. همچنین ۳۰۰ هزار نفر از تزریق کنندگان دز اول واکسن کرونا در انتظار نوبت دوم این واکسن هستند.
وی با اشاره به اینکه تکمیل واکیسناسیون کرونا با تزریق هر ۳ دز واکسن عملی می‌شود، می گوید: با توجه به ارقام تزریق نوبت اول و دوم در استان، استقبال از واکسیناسیون نوبت سوم باید افزایش یابد و دریافت کنندگان ۲ نوبت واکسن، نسبت به دریافت دز سوم نیز اقدام کنند.

نوشته شده توسط admin در پنجشنبه, ۱۸ فروردین ۱۴۰۱ ساعت ۹:۰۷ ق.ظ

دیدگاه


+ چهار = 10