نماينده مردم ماکو در مجلس:

استیضاح وزیر آموزش و پرورش در شرایط کنونی اقدامی نسنجیده است

استیضاح وزیر آموزش و پرورش در شرایط کنونی اقدامی نسنجیده است

گروه خبر:نماینده مردم ماکو، چالدران، شوط و پلدشت گفت: استیضاح وزیر آموزش و پرورش در شرایط کنونی اقدامی نسنجیده و حرکتی نادرست است.
عین الله شریف پور افزود: آموزش و پرورش از وزراتخانه های حساس کشور است بنابراین در شرایط حساس کنونی استیضاح وزیر آموزش و پرورش حرکتی اشتباه و نادرست است. وی اظهار کرد: با توجه به قرار گرفتن در آستانه بازگشایی مدارس این استیضاح تبعات جبران ناپذیری به دنبال می آورد.
این نماینده مجلس ادامه داد: اگر در آموزش و پرورش قصوری وجود دارد، بهتر است در کمیسیون های مربوطه مطرح شده و تذکرات لازم داده شود. شریف پور، انتخابات آینده ریاست جمهوری و شوراها و پسابرجام را از شاخص ترین موضوعات حساس کنونی برشمرد و افزود: هنوز زمانی از انتخابات ۹۴ نمی گذرد و مهمتر از آن این که رهبر معظم انقلاب از منتخبان مردم انتظار دارند در عرصه اقتصاد مقاومتی حرکت کنند و مردم نیز از نمایندگان خود انتظار دارند به وعده های خود عمل کنند.
نماینده مردم ماکو، شوط، پلدشت و چالدران در خانه ملت ادامه داد: موضوع دیگر قرار گرفتن در دوران پسابرجام است چرا که این وضعیت نیز نیازمند دقت، هوشیاری و یکپارچگی تمام نیروهای سیاسی کشور است.
شریف پور به در پیش بودن انتخابات آتی ریاست جمهوری و شوراها نیز اشاره کرده و گفت: این انتخابات نیز از دیگر مسائل حساس شرایط کنونی است.
وی بیان کرد: موضوعات فوق می طلبد تا برای خودمان نسخه ای بپیچیم که نخستین فصل آن وحدت بین مردم، مسئولان و تمام اقشار مختلف باشد.طرح استیضاح علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش بیستم مردادماه با ۵۷ امضا تقدیم هیات رئیسه مجلس شد و اکنون تعداد بیشتری از نمایندگان خواستار استیضاح وزیر هستند. نمایندگان ارایه دهنده طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش کم توجهی به حفظ منافع دانش آموزان، مبارزه با تهاجم فرهنگی، توجه نکردن به شعار اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل در بحث فرهنگ سازی در مدارس جامعه، رضایت نداشتن معلمان و مدیران مدارس از عملکرد وزیر آموزش و پرورش، اجرایی نشدن سند بنیادین تحول آموزش و پرورش و تکریم نشدن ارباب رجوع در برخی مدارس را از جمله محورهای استیضاح عنوان کرده اند. به گزارش آرازآذربایجان به نقل از ایرنا، اجرایی نشدن نظام هماهنگ پرداخت حقوق، اجرا نشدن طرح رتبه بندی فرهنگیان، پویا نبودن و شور و نشاط نداشتن در بدنه این وزارتخانه و همکاران فرهنگی از دیگر محورهای این طرح استیضاح عنوان شده است. همچنین نماینده مردم میاندوآب در مجلس شورای اسلامی گفت: قطعا باید نگرانی نمایندگان و مردم در ادامه تکمیل قراردادهای نفتی رفع شود که در همین راستا ?? مورد نگرانی که از سوی دفتر مقام معظم رهبری اعلام شده، رفع شده است. همایون هاشمی نماینده مردم میاندوآب در مجلس شورای اسلامی بعد از اتمام نشست غیرعلنی مجلس در خصوص قراردادهای جدید نفتی در جمع خبرنگاران گفت: وزیر نفت توضیحات جامع و کاملی در مورد قراردادهای نفتی در نشست غیر علنی ارائه داد.
نماینده مردم میاندوآب در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این قراردادهای نفتی علاوه بر وارد کردن سرمایه مضاعفی به کشور از لحاظ انتقال تکنولوژی نیز بسیار مفید است چراکه در حال حاضر درصد بازیافت کشور نسبت به سایر کشورهای دیگر و حاشیه خلیج فارس پایین است و باید میدان‌های مشترک گازی و نفتی را احیا کرد.
وی افزود: توضیحات زنگنه برای بسیاری از نمایندگان قانع‌کننده بود و وزیر نفت اعلام کرد ۱۵ مورد از نواقصی که دفتر مقام معظم رهبری در مورد قراردادها اعلام کرده، رفع شده و و در این زمینه جای نگرانی وجود ندارد
این نماینده مردم در مجلس دهم افزود: با توجه به منافع موجود در حوزه‌ی سرمایه گذاری و به دنبال آن وارد شدن سرمایه پرفشار و اثر بخش در حوزه‌ی نفت و انتقال تکنولوژی جدید و فن‌آوری بخصوص در بازیافت میدان‌های نفتی و گازی به نظر می رسد که نگرانی زیادی در مورد قراردادهای نفتی وجود ندارد، چون مسوولان کشور و تاثیرگذاران در این حوزه به شدت اوضاع را رصد می‌کنند و مجلس نیز به وظایف ذاتی نظارتی‌اش عمل می‌کند.
وی با با بیان اینکه با این قراردادهای نفتی اتفاقات خوبی در انتظار کشور است، گفت: ما باید از کشورهای همسایه و رقبای نفتی عقب نمانیم. چون در حاضر در بازارهای نفتی نسبت به کشورهای همسایه و دنیا عقب هستیم و باید شرایطی به وجود آید که با حفظ امنیت ملی، منافع کشور تامین شود.
هاشمی با بیان اینکه باید به سمت شریک گزینی و پیدا کردن شرکا رفت، گفت: قطعا باید نگرانی نمایندگان و مردم در ادامه تکمیل قراردادها رفع شود که در همین راستا ۱۵ مورد نگرانی که از سوی دفتر مقام معظم رهبری اعلام شده، رفع شده که به نظر می‌رسد باید منتظر روزهای خوش با اجرای قراردادهای نفتی باشیم.
وی افزود:‌ با توجه به این که بیشترین حوزه اثر بخشی ما برای تامین پول ، نفت است، باید گشایشی در این حوزه به وجود بیاید چون در حال حاضر رقبای ما در حوزه‌های مشترک نفتی و گازی بیشتر از ما برداشت می‌کنند، که قطعا با این قراردادها می توان منتظر اتفاق دیگری بود.
این نماینده مجلس در پاسخ به سوالی مبنی براینکه در مورد تلاش برخی برای این که این قراردادها در مجلس به تصویب برسد افزود: مجلس در سال ۹۱ در ماده قانونی اختیار عقد قرارداد را به دولت و وزارت نفت داد، که وزیر نفت نیز توضیحاتی را در این رابطه به مجلس ارائه کرد طبیعتا راه برای تغییر قانون باز است اما طبق قانون فعلی، اختیار عقد و تنظیم قرارداد دولتی با وزارت نفت است.
نماینده مردم میاندوآب در مجلس شورای اسلامی افزود: فضای جلسه فضای تعاملی و خوبی بود و ان شاء الله به سرانجامی به نفع ملت برسد.

نوشته شده توسط admin در دوشنبه, ۰۱ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۵:۳۱ ق.ظ

دیدگاه


4 + هفت =