دبیر قرارگاه دانشگاهی مبارزه با کرونا در استان:

استقبال از واکسن کرونا در آذربایجان غربی کمتر از حد انتظار است

استقبال از واکسن کرونا در آذربایجان غربی کمتر از حد انتظار است

آرازآذربایجان،دبیر قرارگاه دانشگاهی مبارزه با کرونا در آذربایجان غربی گفت: کمتر از ۱۰ درصد مردم از ماسک بهداشتی استفاده می کنند.
دکتر سید جلیل موسوی با بیان اینکه موج هشتم کرونا از یک هفته پیش آغاز شده است، افزود: در حال حاضر با وجود موج هشتم کرونا میزان رعایت پروتکلهای بهداستی و استفاده از ماسک کمتر از ۱۰ درصد است و عملا استقبال از واکسیناسیون کرونا نیز بسیار کمتر از حد انتظار است.
وی ادامه داد: در حقیقت واکسیناسیون به عنپان یک روش ساده و کم هزینه جایگاه خود را از دست داده است در حالیکه اگر بخواهیم در شرایط کرونایی،فعالیتهای اقتصادی و اجتماعی تعطیل نشود باید دستورالعملهای بهداشتی را رعایت و نسبت به تکمیل واکسیناسیون اقدام شود.
این متخصص بیماریهای عفونی با اشاره به علایم و نشانه های زیر سویه امیکرون در موج هشتم کرونا خاطر نشان کرد: زیرسویه های موجود و زیر سویه هایی که غالب خواهند شد، همگی از نوع امیکرون هستند که شدت و سرعت انتقال آن بالا است اما شدت این بیماری معمولا کمتر بوده و بیشتر علایم، دستگاه تنفسی فوقانی و دستگاه گوارشی را درگیر می کند.
وی گفت: این بیماری بسیار شبیه سرماخوردگی است و ابتلا در کودکان بالا خواهد بود اما اکثراً خفیف و حدود ۳۰ الی ۴۰ درصد کودکان بی علامت اما آلوده و فاقد نشانه بیماری خواهند بود.
دکتر موسوی ادامه داد: در این دوره همه مشکلات و عوارض در گروههای پرخطر و سالمندان خواهد بود و حدود ۵الی ۷ درصد بیماران بستری می شوند، همچنین این بیماری سبب فوت حدود ۷ درصد بیماران بستری خواهند شد.
دکتر موسوی دوره قرنطینه را ۵ روز اعلام کرد و گفت: قرنطینه بیماران از همان روز اول در کنترل و انتقال ویروس به دیگران نقش کلیدی دارد.

نوشته شده توسط admin در یکشنبه, ۱۸ دی ۱۴۰۱ ساعت ۸:۴۲ ق.ظ

دیدگاه


− 1 = شش