- آراز آذربایجان – روزنامه خبری آذربایجان غربی - http://www.araznews.ir -

استقبال از واکسن کرونا در آذربایجان غربی کمتر از حد انتظار است

Posted By admin On دی ۱۸, ۱۴۰۱ @ ۸:۴۲ ق.ظ In اجتماعی,اخبار ویژه | No Comments

آرازآذربایجان،دبیر قرارگاه دانشگاهی مبارزه با کرونا در آذربایجان غربی گفت: کمتر از ۱۰ درصد مردم از ماسک بهداشتی استفاده می کنند.
دکتر سید جلیل موسوی با بیان اینکه موج هشتم کرونا از یک هفته پیش آغاز شده است، افزود: در حال حاضر با وجود موج هشتم کرونا میزان رعایت پروتکلهای بهداستی و استفاده از ماسک کمتر از ۱۰ درصد است و عملا استقبال از واکسیناسیون کرونا نیز بسیار کمتر از حد انتظار است.
وی ادامه داد: در حقیقت واکسیناسیون به عنپان یک روش ساده و کم هزینه جایگاه خود را از دست داده است در حالیکه اگر بخواهیم در شرایط کرونایی،فعالیتهای اقتصادی و اجتماعی تعطیل نشود باید دستورالعملهای بهداشتی را رعایت و نسبت به تکمیل واکسیناسیون اقدام شود.
این متخصص بیماریهای عفونی با اشاره به علایم و نشانه های زیر سویه امیکرون در موج هشتم کرونا خاطر نشان کرد: زیرسویه های موجود و زیر سویه هایی که غالب خواهند شد، همگی از نوع امیکرون هستند که شدت و سرعت انتقال آن بالا است اما شدت این بیماری معمولا کمتر بوده و بیشتر علایم، دستگاه تنفسی فوقانی و دستگاه گوارشی را درگیر می کند.
وی گفت: این بیماری بسیار شبیه سرماخوردگی است و ابتلا در کودکان بالا خواهد بود اما اکثراً خفیف و حدود ۳۰ الی ۴۰ درصد کودکان بی علامت اما آلوده و فاقد نشانه بیماری خواهند بود.
دکتر موسوی ادامه داد: در این دوره همه مشکلات و عوارض در گروههای پرخطر و سالمندان خواهد بود و حدود ۵الی ۷ درصد بیماران بستری می شوند، همچنین این بیماری سبب فوت حدود ۷ درصد بیماران بستری خواهند شد.
دکتر موسوی دوره قرنطینه را ۵ روز اعلام کرد و گفت: قرنطینه بیماران از همان روز اول در کنترل و انتقال ویروس به دیگران نقش کلیدی دارد.


Article printed from آراز آذربایجان – روزنامه خبری آذربایجان غربی: http://www.araznews.ir

URL to article: http://www.araznews.ir/%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d9%82%d8%a8%d8%a7%d9%84-%d8%a7%d8%b2-%d9%88%d8%a7%da%a9%d8%b3%d9%86-%da%a9%d8%b1%d9%88%d9%86%d8%a7-%d8%af%d8%b1-%d8%a2%d8%b0%d8%b1%d8%a8%d8%a7%db%8c%d8%ac%d8%a7%d9%86-%d8%ba%d8%b1/

Copyright © 2013 آراز آذربایجان - روزنامه خبری آذربایجان غربی. All rights reserved.