مدیرکل استاندارد استان:

استاندارد نبودن برخی وسایل بازی عامل تعطیلی دنیای بازی ارومیه است

استاندارد نبودن برخی وسایل بازی عامل تعطیلی دنیای بازی ارومیه است

آراز آذربایجان، مدیرکل استاندارد آذربایجان غربی گفت: ۴۸۳ مورد بازرسی از شهربازی های استان انجام شده است.
جلایر افزود: در طول یک سال گذشته از شهربازی های استان تعداد ۴۸۳مورد بازرسی توسط کارشناسان استاندارد استان انجام شده است.
وی بابیان اینکه به هیچ گونه وسیله بازی امکان بهره برداری داده نمی شود مگر اینکه تاییدیه استاندارد را اخذ کند، به شهربازی چی چست اشاره کرد و تصریح کرد: در شهربازی چی چست ارومیه تنها به وسیله های بازی که مورد تایید سازمان استاندارد هستند و مجوز استاندارد اخذ کرده اند ،اجازه فعالیت داده ایم.
جلایر اظهار کرد: اخذ استاندارد برای وسایل بازی یک امر مهم است و سازمان استاندارد به هیچ عنوان به وسایلی که استاندارد نیستند،اجازه فعالیت نمی دهد.
جلایر افزود: درحال حاضر ۲ واحد تولید وسیله بازی در استان فعالیت دارند که سازمان استاندارد چندین فرآیند و تست استاندارد بروی محصولات انجام می دهد و بعد از اینکه محصول توسط شرکت بازرسی استاندارد تایید شد اجازه ورود به بازار ونصب در محیط داده می شود.
مدیرکل استاندارد آذربایجان غربی درخصوص تعطیلی دنیای بازی ارومیه نیز خاطر نشان کرد: یکی از دلایلی که منجر به عدم فعالیت برخی وسایل بازی در دنیای بازی ارومیه شد عدم اخذ مجوز استاندارد برای وسایل بازی توسط مالکین و بهره برداران این مکان بود و چون جان مردم مهمتر از کسب درآمد افراد است سازمان استاندارد اعلام کرد تا زمانی که نسبت به استاندارد سازی وسایل اقدام نکنند اجازه فعالیت به برخی وسایل نخواهد داد.
وی ادامه داد: استاندارد موافق تعطیلی کامل دنیای بازی و شرایط فعلی آن نبوده اما برخی مشکلات حقوقی ومالکیتی دلیل اصلی تعطیلی این مکان بود که عدم صدور مجوز فعالیت توسط استاندارد را بهانه کردند و فرآیند استاندارد سازی را اجرا نکرده و به اسم استاندارد آن محیط را تعطیل کردند.

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۱۵ شهریور ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۱۲ ق.ظ

دیدگاه


هفت − 2 =