رها سازی آب سد قلعه‌چای به سمت دریاچه ارومیه

رها سازی آب سد قلعه‌چای به سمت دریاچه ارومیه

گروه خبر: مدیرعامل آب منطقه‌ای آذربایجان‌شرقی اعلام کرد: ۱۵ میلیون مترمکعب آب از سد قلعه‌چای عجب‌شیر به سمت دریاچه ارومیه رهاسازی شد.
یوسف غفارزاده اظهار کرد: ابن نخستین رهاسازی آب از این سد است و در مرحله اول تا یک ماه آینده ادامه می یابد و با توجه به رهاسازی ۵۰ میلیون مترمکعب آب در سال گذشته از این سد، امسال نیز این روند انجام می شود.
وی افزود: رهاسازی آب مخزن سد قلعه چای با ۲ هدف احیا دریاچه ارومیه بر اساس برنامه مصوب ستاد احیا این دریاچه و کنترل سیلاب احتمالی در منطقه با خالی نگه داشتن بخشی از آن و برای مدیریت سیل انجام می شود تا ظرفیت خالی برای آب وجود داشته باشد. غفارزاده همچنین با اشاره به افزایش حجم آب رودخانه قلعه چای عجب شیر، از مردم و ساکنان حاشیه این رودخانه خواست برای حفظ ایمنی و سلامت خود از حاشیه این رودخانه دوری کرده و اتراق نکنند.
مخزن سد قلعه چای عجب شیر ۳۶٫۲ میلیون مترمکعب ظرفیت دارد و یکی از بزرگترین سدهای آذربایجان شرقی است. به گزارش آراز آذربایجان به نقل از ایرنا،شهرستان عجب شیر دارای ۲ بخش به نام ‌های مرکزی و قلعه ‌چای است، این شهرستان با حدود ۷۱ هزار نفر جمعیت در ۹۸ کیلومتری جنوب غربی تبریز، مرکز آذربایجان شرقی قرار دارد.

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۲۰ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۲۵ ب.ظ

دیدگاه


+ هفت = 9