از نماینده های خوابیده در منزل تا نماینده های مسافر مسکو

از نماینده های خوابیده در منزل تا نماینده های مسافر مسکو

گروه گزارش:مجلس شورای اسلامی از روز چهارشنبه پنجم شهریور ماه به مدت سه هفته تا ۲۹ شهریور تعطیل شد.
به گزارش آراز آذربایجان به نفل از اروم نیوز؛مجلس شورای اسلامی از روز چهارشنبه پنجم شهریور ماه به مدت سه هفته تا ۲۹ شهریور تعطیل بود.بر اساس قانون یک هفته از این تعطیلات برای سرکشی به حوزه های انتخابیه اختصاص داده شده و ۲ هفته هم تعطیلات تابستانی نمایندگان که جزو حقوقشان به شمار می آید.
در این باره خبرنگار ما ضمن تماس با همه نمایندگان آذربایجان غربی در مجلس شورای اسلامی جویای عملکرد آن ها در ۲۵ روز اخیر شد.نادر قاضی پور یکی از سه نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوال این خبرنگارما که سه هفته تعطیلی را چگونه گذراندید، گفت: ما نمایندگان در تهران که هستیم هم خوب می خوابیم، هم خوب مطالعه می کنیم، هم خوب کار می کنیم و هم خوب استراحت می کنیم و زمانی هم که مجلس تعطیل می شود و به حوزه انتخابیه خود بر می گردیم بعصی وقتها تا نیمه شب به کارها رسیدگی می کنیم.
وی افزود: به عقیده من این چند روز تعطیلات فرصت مناسبی برای نمایندگان شهرستانی است تا بتوانند به حوزه های انتخابیه خود برگردند و پیگیر مطالبات و مشکلات مردم باشند.
نمایندگان مکلف به رسیدگی به امور مردم در همه حال هستند
قاضی پور گفت: نماینده واقعی استراحت ندارد و نمایندگان نباید تنها به نوشتن قانون اکتفا کنند بلکه به قانون هایی که در مجلس می نویسند باید نظارت دقیق نیز داشته باشند.وی تصریح کرد: نمایندگان یک ماه بر اساس قانون حق دارند مانند کارمندان دولت به تعطیلات بروند همین چند وقت پیش یک ماموریت ۹ روزه خارج از کشور برایم محول شد که باید به مسکو می رفتیم که من فقط دو روز رفتم و کارهایم را انجام دادم و برگشتم .
پیگیری گرانی قیمت خودرو همچنان ادامه دارد
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مصداق های کارهای این چند روز اظهار کرد: همین امروز الان که ساعت ۱۱:۳۸ دقیقه قبل از ظهر است من در تهران و در دفترم هستم و پرونده های زیادی را از صبح بررسی کرده ام، ظهر در شورای رقابت خودور جلسه دارم، و عصر در ارومیه در دفترم حاضر می شوم و صبح روز بعد دوباره در منطقه کشتارگاه ارومیه بازدید دارم.
با خانواده ام هستم
جواد جهانگیرزاده، یکی دیگر از سه نماینده مردم ارومیه نیز در پاسخی کوتاه به تلفن خبرنگار ما گفت: تا روز شنبه با هیچ خبرنگاری مصاحبه نمی کنم و این مدت را با خانواده ام هستم.
نماینده خوی در مسکو چه می کند؟
آنگونه که تلویزیون کشورمان در بخشهای خبری مختلف نشان می داد تصاویر موید حسینی صدر نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی از شبکه های خبری روسیه و اتحادیه اروپا پخش می شد.وی در روزهای اخیر بخشی از تعطیلاتش را در ماموریت کاری خارج از کشور در مسکو بود و مبادلات تجاری، صنعتی و افزایش ظرفیت های اقتصادی دو کشور و ارتقاء روابط مجالس طرفین را پیگیری می کرد.
نماینده ای که سفر انگلستان هنوز قسمتش نشده است
رسول خضری، نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی که عضو کمیسیون بهداشت و درمان هم هست و اتفاقاً این روزها قرار است سفری به انگلستان نیز داشته باشد تعطیلات خود را متمرکز به حرفه اصلی اش در رشته پزشکی کرده و با جمع آوری یک تیم پزشکی ۵۴ نفره مجموعاً ۷۰۰ بیمار شیمیایی در سردشت و ربط را مورد معاینه قرار داده است.وی به خبرنگار سایت تازه فعال شده بُلفَت سردشت در تشریح فعالیت های ایام تعطیلی مجلس گفت: در این مدت مشغول افتتاح طرح ها و پروژه های هفته دولت در سردشت و پیرانشهر بودم و جلسات متعددی در معاونت نظارت راهبردی ریاست جمهوری با افرادی که در بودجه و اعتبارات دخالت دارند داشتم.
تنها فرماندار باقی مانده دولت دهم در آستانه تغییر
خضری با اشاره به تنها فرماندار باقی مانده از دولت دهم در آذربایجان غربی که در پیرانشهر خدمت می کند و گویا بدلیل پرداخت نکردن حقوق سنواتی اش هنوز باقی مانده، این را هم به بُلفَت گفته که رایزنی هایی را در مورد تغییر وی با استانداری و مدیران سیاسی وزارت کشور داشته است.
این نماینده که سفر پیش رویش به انگلستان در معیت وزیر بهداشت و درمان مورد توجه رسانه ها قرار گرفته در این ارتباط گفت: اصولاً سفرهای نمایندگان حاضر در مجلس به دو دسته شخصی و کاری تقسیم می شوند دسته ای که از طرف کمیسیون ماموریت پیدا می کنند موظند در این یکی دو هفته تعطیلی مجلس ماموریت هایشان را بروند.
سفرهای نمایندگان مجلس دو جور است؛ شخصی و ماموریتی
وی افزود: به هرحال کمیسیون بهداشت و درمان مجلس نیز ماموریتی برای سفر به انگلستان درباره بررسی ساختار و چگونگی اجرای طرح پزشک خانواده در این کشور داشت، مقرر بود من به همراه چهار نفر از نمایندگان مجلس از نزدیک بازدیدی از حوزه بهداشت و درمان انگلستان داشته باشیم، اما این سفر به وقت دیگر موکول شد.خضری تصریح کرد: قطعا نمایندگانی که برای سفرهای خارجی ماموریت به آنها داده می شود جزو وظایف نمایندگی آنهاست و چون کمیسیون تخصصی است و فرد با رای گیری انتخاب می شود بنابراین نماینده موظف است برای انجام وظیفه محوله به ماموریت برود که ان موضوع جدا از مسافرت شخصی افراد است.وی گفت: من به شخصه در این تابستان یک ساعت هم مسافرت شخصی نداشته ام هر چند برای خانواده هم نیاز بوده اما به دلیل حجم کاری نشد.
حتی در تعطیلات وقت کم می آورم
علی اکبر آقایی، نماینده مردم سلماس نیز که چندی پیش از سفر چین باز گشت و این روزها با نماینده سابق سلماس و حتی استانداری آذربایجان غربی چالش هایی را در مورد زمان مطرح شدن بحث راه اندازی منطقه ویژه اقتصادی سلماس دارد در این خصوص به پایگاه اطلاع رسانی تیار گفت: من در این چند روز کلاً بین تهران و سلماس در رفت و آمد بودم.
وی بهترین شیوه استفاده از تعطیلات مجلس را ملاقات با مردم و بین مردم بودن و پاسخگویی و رسیدگی به مشکلات آنها می داند بنابراین گفت: من برای رسیدگی به امورات حوزه انتخابیه وقت کم میاورم.
فرصت نکردم به خانواده ام برسم
آقایی که تاحدودی مثل خضری درگیر امورات خرد اجرایی حوزه انتخابیه اش است اظهار کرد: من نتوانستم مانند برخی از هموطنانمان حتی چند روزی با خانواده به مسافرت بروم.
وی حتی تعطیلی یکماهه مجلس را اصلا زیاد نمی داند بنابراین به تیار گفت: موضوع مهم، مشکلات حوزه انتخابیه و پیگیری امورات جاری است و می توان گفت که در طول این مدت اندک به تمام کارهای مد نظر نمی توان رسیدگی کرد.نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی گفت: از آنجا که در طول جلسات مجلس فرصت برای رسیدگی به امورات حوزه انتخابیه نداریم در طول یکسال ۲۰ روز وقت هست که به پروژه ها رسیدگی کنیم و در طول یک هفته تعطیلی نیز نمی توانیم رسیدگی لازم به امورات جاری منطقه را انجام دهیم.
دیدار چهره به چهره با ۱۰۰۰ نفر از شهروندان
مهدی عیسی زاده یکی از دو نماینده مردم میاندوآب، تکاب و شاهین دژ در مجلس شورای اسلامی در این باره به شاهین پیام که یکی از سایت های فعال جنوب استان نیز هست با تشریح گذران این تعطیلات گفت: در این مدت بنده هفته اول پیگیر مشکلات مردم بودم و در وسط هفته از سوی مجلس شورای اسلامی برای نظارت به استان ایلام رفتم.وی افزود: بعد از بازگشت دوباره برای بررسی و نظارت بر مشکلات حوزه انتخابیه پیگیر مشکلات مردم در شاهین دژ، میاندوآب و تکاب بودم و با بیش از ۱۰۰۰ نفز از مردم منطقه دیدار کردم.

نوشته شده توسط admin در شنبه, ۲۹ شهریور ۱۳۹۳ ساعت ۳:۰۳ ب.ظ

دیدگاه


+ 7 = هشت