از نشستن پای درد و دل تولید کننده تا گره گشایی از کلاف درهم تنیده اقتصاد

از نشستن پای درد و دل تولید کننده تا گره گشایی از کلاف درهم تنیده اقتصاد

آراز آذربایجان، بازدید میدانی مدیران اجرایی و مسئولین ارشد استان از واحدهای تولیدی، صنعتی و اقتصادی یک اقدام ارزشمند است، چراکه موجب تسریع در تصمیم‌گیری برای رفع موانع می‌شود.
عزم جدی برای به حرکت در آوردن چرخ‌های اقتصادی کشور شکل گرفته است، ولی این عزم و اراده راسخ باید جنبه عملی و عینی به خود بگیرد.
بیش از ۵۰ درصد مصوبات یکشنبه‌های حمایت از تولید اجرایی شد
جواد کرمی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌غربی در حاشیه بازدیدهای میدانی از واحدهای تولیدی، اظهار کرد: در طول ۴۲ هفته‌ای که پشت‌سر گذاشته‌ایم، استاندار آذربایجان‌غربی از ۸۹ واحد تولیدی به صورت میدانی بازدید کرده است.
وی بازدید میدانی را بهترین راه برای بررسی مشکلات عنوان کرد و گفت: در طول این بازدیدها بیش از ۱۹۰ مصوبه برای رفع موانع تولید ثبت شده، طبق آخرین آمار و براساس بررسی‌هایی که انجام شده، ۵۱ درصد مصوبات اجرا شده است، که برای انعکاس این موارد در رسانه‌ها تلاش خواهد شد.
کرمی با اشاره به بازدیدهای انجام شده از ۳ واحد تولیدی در طول یکشنبه هفته جاری، ادامه داد: از این رهگذر ضمن اینکه بستر برای رفع مشکلات واحدهای تولیدی فراهم می‌شود، بلکه زمینه برای توسعه آنها ایجاد می‌شود.
وجود عزم جدی برای بازگرداندن واحدهای‌ نیمه‌تعطیل به چرخ اقتصاد استان
عبدالحمید سرتیپی، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت و دبیر کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان ، اظهار کرد: ستاد تسهیل و رفع موانع تولید این استان در دو حوزه شامل حمایت و پشتیبانی از چرخه تولید و مانع زدایی فعال بوده و اقدامات مختلفی را در دستور کار قرار داده است.
وی با بیان اینکه، با تعامل و هم‌افزایی با سایر دستگاه‌های اجرایی، در تلاش هستیم، موانع و مشکلات واحدهای تولیدی را شناسایی کنیم، ادامه داد: بعد از اینکه مشکلات مشخص و شناسایی شدند، پیگیری‌های لازم انجام خواهد شد، تا ضمن اینکه مشکلات برطرف می‌شوند، زمینه برای رشد، رونق و جهش تولید فراهم شود.
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی با بیان اینکه، بازدیدها در قالب یکشنبه‌های حمایت از تولید و جلسه‌های رفع موانع تولید در برطرف شدن مشکلات و چالش‌های پیش‌روی تولیدکننده‌ها تاثیر زیاد دارد، گفت: برکات این فعالیت‌ها در فضای اقتصادی و اجتماعی استان به تدریج خودنمایی خواهد کرد.
حضور مسئولین در کارخانه‌ها و کارگاه‌ها از اثر روانی مطلوب برخوردار است
پریسان ریحانی، یک کارشناس اقتصادی با اظهار اینکه بازدید از واحدهای تولیدی و نشستن پای درد و دل تولیدکننده‌ها نه‌تنها اثر اقتصادی دارد، بلکه از اثر روانی زیادی برخوردار است، ادامه داد: در سالی که توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی به‌عنوان تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین مزین شده است، انتظار می‌رود، صنایع بیش از پیش مورد توجه مسئولین قرار گیرد.
وی با بیان اینکه فعال‌سازی واحدهای تعطیل و نیمه‌تعطیل نسبت به ایجاد واحدهای جدید اولویت دارد، گفت: صاحبان این واحدها علاوه بر تجهیزات و ماشین آلات، یک سری تجربه و آموخته دارند، بنابراین می‌توان با حمایت آنها را به رونق اقتصادی رساند و افزایش اشتغال در سطح استان را رقم زد.
لزوم حمایت از تولید در سطح استان و بازگرداندن واحدهای تولیدی راکد و نیمه فعال به چرخه تولید بر هیچ کسی پوشیده نیست.
این موضوع گامی مهم در توسعه اقتصادی و رونق اشتغال استان ارزیابی می‌شود، ولی لازم است مدیران کل استانی، مدیران بانک‌های عامل، مدیران واحدهای تولیدی و بخش خصوصی همچنین نمایندگان مردم در مجلس پای کار باشند.

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۰۴ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۹:۱۱ ق.ظ

دیدگاه


× 1 = شش