ارزش وزنی صادرات گمرکات آذربایجان‌غربی ۱۴۸ درصد افزایش یافت

ارزش وزنی صادرات گمرکات آذربایجان‌غربی ۱۴۸ درصد افزایش یافت

آرازآذربایجان، رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت: صادرات هشت گمرک فعال در این استان با ثبت ۱۰ میلیون تُن انواع محصولات، نسبت به مدت مشابه سال قبل با ۱۴۸ درصد افزایش همراه است.
غلامرضا بابایی روز پنجشنبه در گفت و گو اظهار داشت: این میزان محصولات از گمرکات خوی، ارومیه، بازرگان، پلدشت، پیرانشهر، سرو، مهاباد و سردشت به ثبت رسیده و به کشورهای مختلف صادر شده است.
وی ادامه داد: بیشترین صادرات از گمرکات بازرگان، پیرانشهر و ارومیه به ترتیب با هشت میلیون و ۹۶۹ تن، ۳۷۱ هزار و ۹۵۷ تن و ۳۳۶ هزار و ۱۷۲ تن است.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت: کمترین میزان صادرات نیز مربوط به گمرکات مهاباد، سرو و پلدشت با ۸۹۸ تن، هزار و ۴۰۶ تن و ۱۰ هزار و ۳۰۸ تن کالا بوده است.
بابایی افزود: صادرات کالا از مرزهای خوی و سردشت نیز به ترتیب ۱۸ هزار و ۷۷۰ تن و ۳۳۲ هزار و ۷۶۹ تن بوده است.
وی، ارزش صادرات کالا از گمرکات آذربایجان غربی در سال جاری را ۲ میلیون دلار ذکر کرد و افزود: صادرات کالا امسال از نظر ارزشی نیز ۸۱ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافته است.
به گفته وی، قسمت اعظم صادرات محصولات از آذربایحان غربی مختص محصولات گروه پتروشیمی است که بالغ بر ۷۷ درصد و پس از آن صادرات محصولات کشاورزی است.
آذربایجان‌غربی مرز مشترک با عراق، ترکیه و نخجوان دارد و یکی از مهمترین استان‌های کشور در صادرات و واردات کالا به شمار می‌رود.

نوشته شده توسط admin در پنجشنبه, ۰۵ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۴:۰۵ ب.ظ

دیدگاه


+ 3 = نُه