اپیدمی دعوت گزینشی ادارات استان اینبار از سوی اداره کل تبلیغات اسلامی

اپیدمی دعوت گزینشی ادارات استان اینبار از سوی اداره کل تبلیغات اسلامی

گویا داستان دعوت گزینشی خبرنگاران توسط ادارات آذربایجان غربی پایانی نخواهد داشت و اینبار شاهد دعوت گزینشی از سوی اداره کل تبلیغات اسلامی استان بودیم البته این امر در رسانه ها به نوعی رسوخ کرده و در حال حاضر شاهد دعوت گزینشی رسانه ها در نشست های خبری برخی از ادارات هستیم در این راستا به نظر می رسد روابط عمومی ها بیشترین سهم در راستای رواج این اپیدمی را دارند چراکه ارتباط با رسانه ها زیرمجموعه ارتباطات برون سازمانی و یکی از عمده ترین وظایف روابط عمومی به شمار می رود.
امروز در حالی نشست خبری مدیر کل تبلیغات اسلامی به مناسبت سالروز تاسیس تبلیغات اسلامی با اصحاب رسانه برگزار شد که شاهد دعوت گزینشی از سوی روابط عمومی این اداره کل از موسسه مطبوعاتی میلاد که شامل روزنامه آراز آذربایجان، هفته نامه عصرآذربایجان، هفته نامه امانت و پایگاه خبری تحلیلی آرازخبر بودیم که فقط یک رسانه از این موسسه برای جلسه دعوت شده و سایر رسانه ها برای حضور در این جلسه منع شدند و در این راستا موسسه مطبوعاتی میلاد در اعتراض به این اقدام که نشان از عدم ارزش گذاری از سوی روابط عمومی این اداراه کل بوده در نشست مزبور حضور نیافت.
اما سوال اینجاست که دلیل دعوت گزینشی از سوی روابط عمومی ها چیست؟ و علت دعوت نکردن برخی رسانه ها از سوی روابط عمومی چه چیزی می تواند باشد؟ البته در این راستا دلایل مختلفی هم از سوی روابط عمومی ها مطرح می شود که به هیچ وجه قابل توجیه نیست و عموما شاهد هستیم در این دعوت های گزینشی روابط نقش پر رنگ تری را نسبت به ضوابط  دارد.
موانعی وجود دارند که مانع از برقراری ارتباط مطلوب بین روابط عمومی ها و رسانه های می شوند ، در هر حال موضوعی که در این خصوص ضروری می باشد آسیب شناسی این اقدام از سوی نهاد های ذیربط و ارائه راهکار جهت بسته شدن پرونده دعوت گزینشی در ادارات استان می باشد.
بنابراین اگر روابط عمومی و رسانه ها رابطه ای منطقی بین خود ایجاد کنند به تسهیل و توزیع جریان آزاد و اطلاعات در جامعه کمک شایانی می شود و لذا ارتباط این دو واحد ارتباطی براساس یک نیاز متقابل است

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۳:۵۷ ب.ظ

دیدگاه


− 1 = سه