ارج نهادن به مقام تعلیم و تعلم وظیفه آحاد جامعه است

ارج نهادن به مقام تعلیم و تعلم وظیفه آحاد جامعه است

آراز آذربایجان- نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه گفت: ارج نهادن به مقام والای معلم و موضوع تعلیم و تعلم وظیفه آحاد جامعه است و باید این موضوع در همه شئونات رعایت شود.
حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی در آیین زنگ‌مهر در ارومیه با گرامیداشت یاد شهدا و وتبریک هفته گرامیداشت دفاع مقدس افزود: تعلیم و تعلم در دین اسلام امر مقدسی است و هیچ دین و مکتبی به این اندازه به مساله اهمیت نداده است و آیات قرانی بسیاری در این زمینه وجود دارد.
وی با بیان اینکه اولین آیاتی که بر پیامبر اکرم (ص) نازل شده، مساله خواندن و قرائت و از نوع علم است، بیان کرد: قرآن از جنس علم است و خدا خودش مساله تعلیم را قبل از خلقت بیان می‌کند.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی اضافه کرد: قلم به اندازه علم ارزشمند است و خداوند به مساله قلم و نوشتار قسم میخورد.
حجت الاسلام والمسلمین قریشی ادامه داد: مقام و منزلت علم و معلم در اسلام بسیار رفیع و بزرگ است و به تعبیر امام صادق (ع) همه موجودات به معلم احترام گذاشته و سر تعظیم فرود می آورند.
وی با بیان اینکه علم را به دیگران آموختن تسبیح و صدقه است، گفت: در دین اسلام خود علم و کسی که علم را می آموزد و فرا می گیرد، اقدامی مقدس و ارزشمند به شمار می رود.
وی افزود: معلمان باید به خود ببالند زیرا بالاتر از معلمی شغلی نیست و انبیا همین بهترین شغل را انتخاب کرده اند که معلمی است.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی اضافه کرد: دانش آموزان باید بدانند در محضر خداوند هستند و هر چه در توان دارند، باید بیاموزند تا در درگاه خداوند مقرب باشند.

نوشته شده توسط admin در شنبه, ۰۳ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۰۵ ق.ظ

دیدگاه


3 + = شش