آمار کودک آزاری و همسرآزاری در آذربایجان غربی افزایش یافته است

آمار کودک آزاری و همسرآزاری در آذربایجان غربی  افزایش یافته است

گروه خبر: رئیس سازمان پزشکی قانونی آذربایجان غربی گفت: کودک آزاری در استان ۶۲ درصد افزایش یافته است. به گزارش آرازآذربایجان ، رسول روشنی با اشاره به اینکه در سال جاری میزان کودک آزاری با افزایش قابل توجهی مواجه است، گفت: از آغاز سال جاری تاکنون ۶۸ مورد کودک آزاری گزارش شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶۲ درصد افزایش را نشان می دهد.
وی در خصوص آمار همسرآزاری در استان نیز یادآور شد: در سال جاری تعداد ۲۴۴۲ مورد همسر آزاری در استان اتفاق افتاده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۱ درصد افزایش دارد.
روشنی گفت: آمار مرگ و میر ناشی از تصادفات در سال جاری در استان به تعداد ۱۰۹ زن و ۴۶۰ مرد گزارش شده است.
رئیس سازمان پزشکی قانونی آذربایجان غربی افزود: همچنین در سال جاری تعداد ۱۷۹ مورد، سقط جنین صورت گرفته است.
وی با اشاره به تعداد موارد فوتی ثبت شده در اثر سوء مصرف مواد در استان گفت: امسال در استان یک زن و ۲۶ مرد در اثر سوء مصرف مواد فوت شدند.
همچنین چندی قبل معاون اسبق امور اجتماعی اداره کل بهزیستی آذربایجان غربی با اشاره به فعالیت اورژانس اجتماعی در استان افزود: اورژانس اجتماعی یک خط تلفن سه رقمی به شماره ۱۲۳ است که برای افراد در معرض آسیب و آسیب دیده اجتماعی ارائه خدمات می کند که در صورت ارائه گزارش کودک آزاری، تیم سیار اورژانس اجتماعی به محل اعزام و ضمن بررسی موضوع در صورت ورود به محل جهت ارائه خدمات و انتقال کودک در اسرع وقت هماهنگی های لازم را با نیروی انتظامی و دادسرا انجام و با اخذ مجوز قضائی کودک آسیب دیده به مراکز انتقال داده می شوند.
مطلبی ادامه داد: در راستای آشنایی خانواده ها با اورژانس اجتماعی و خدمات آن در استان در تمامی شهرستان های دارای اورژانس اجتماعی با نصب بنر، پخش بروشور و حضور تیم های تخصصی در مناطق آسیب خیز سعی بر معرفی و شناساندن خدمات اورژانس اجتماعی شده است.
وی افزود: بیش از ۱۹۰ نفر از افراد متخصص در حوزه روانشناسی، مشاوره، مددکاری، مشاوره حقوقی، کارشناس تربیتی و پرستاری در مراکز آسیب و اورژانس های اجتماعی فعالیت دارند تا گامی در راستای کاهش آسیب های کودک آزاری برداریم.مطلبی ، با بیان اینکه در ۱۳ شهرستان استان اورژانس اجتماعی دایر و فعالیت دارند گفت: حمایت از کودکان آسیب دیده توسط بهزیستی از چندین منظر مورد حمایت قرار می گیرند که شامل حمایت از کودکان بی سرپرست و بد سرپرست با نگهداری دائم در مراکز شبه خانواده، پذیرش و ساماندهی کودکان کار و در معرض آسیب در مراکز ساماندهی کودکان کار و خیابانی و ارائه خدمات حمایت مادی و معنوی و نیز ارائه خدمات مادی و معنوی به دختران در معرض آسیب در خانه سلامت است.وی با اشاره به فعالیت های اصلی اورژانس اجتماعی افزود: ارائه خدمات روانشناختی، مددکاری، حقوقی و تربیتی با دسترس قرار دادن خط تلفن ۱۲۳ تیم سیار، مرکز مداخله در بحران های فردی و خانوادگی و پایگاه خدمات اجتماعی با سه ویژگی مهم تخصصی بودن، به موقع بودن و در دسترس بودن به افراد در معرض آسیب و آسیب دیده اجتماعی از جمله مهم ترین فعالیت های این اورژانس است.

نوشته شده توسط admin در یکشنبه, ۰۶ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۹:۴۳ ق.ظ

دیدگاه


− 5 = دو