اختصاصي آرازآذربايجان//

بنرها پدیدارکن نو به نو!

بنرها پدیدارکن نو به نو!

وحید حاج سعیدی
گروه تحلیل: در عصر کنونی که عده ای به شوخی از آن به عنوان هزاره سوم یا دهکده کوچک جهانی و یا عصر انفجار اطلاعات یاد می کنند و هر روز چندین ایده و استارت آپ جدید ، اختراعات و ابداعات نوین به جهانیان عرضه می شوند در ولایت ما هر روز شاهد رشد و شکوفایی انواع و اقسام بنر ها در طرح ها و رنگ های مختلف هستیم. از بنر تبریک بابت کندن حصار و نرده دوره سد و کسب رتبه در مسابقات چرتکه گرفته تا شاد باش به مناسبت کسب ادامه فعالیت یک موسسه مالی، آرزوی موفقیت برای مدیر قبلی بدون ذکر نام مدیر جدید و …! کار تا جایی از خرک در رفته است که زمزمه تاسیس رشته بنر آرایی و طراحی بنر در دانشگاه آزاد هم به گوش می رسد و شاید بزودی ثبت نام بدون آزمون در هشتاد رشته به هشتاد و یک رشته و بیشتر هم برسد!
البته برگزاری سمینار و همایش با رویکرد »بنرسیم« هم دور از ذهن نیست. به هر حال مقوله بنر در حال تبدیل شدن به یک رویکرد ملی و حتی فرا ملی است و جا دارد ابعاد و زوایای مختلف آن توسط کارشناسان و طراحان مورد بحث و تبادل نظر قرار گیرد و حسابی آچار کشی شود. هر چند پدیده بنریسم در ولایت ما چندان نوظهور نیست و سالهاست بنرهای رنگارنگ با موضوعات و مضامین مختلف از چهار گوشه شهر آویزان می شوند و اگر کسی از دیار ما عبور کند» بنر ها ز دیدار او بگذرد« ولی در مراسم رو نمایی از آخرین ورژن از بنر های درون شهری شاهد بنر منحصر به فردی بودیم که شرح اقدامات و فعالیت های انجام شده یک اداره از سوی شهروندان بر روی بنر درج شده بود و به شهروندان بابت این اقدامات تبریک گفته شده بود و در انتهای بنر هم قید شده بود جمعی از شهروندان! ما بالاخره داستان را کامل متوجه نشدیم که اگر این اقدامات در راستای وظایف محوله به کارمندان این نهاد است و بابت آن حقوق و مزایای غیر نجومی دریافت می کنند، دیگر چه نیازی به تبریک و شاد باش و نصب بنر! اگر هم اتفاق غیر منتظره ای افتاده و اقدام برجسته و خاصی در این نهاد صورت گرفته شهروندان علی الاصول باید به رئیس و کارکنان آن نهاد تبریک بگویند نه به خودشان!
حالا از ۴۸ بنری که بابت ذوق زدگی رونمایی از برجام بر سر در فرمانداری و سایر ادارات نصب شده بود، فاکتور می گیریم!
فقط یک سوال هم چند وقتی است ذهن حقیر را درگیر کرده که این جمعی از اهالی یا شهروندان که گاهی اوقات در انتهای بنر ها از آنها به عنوان اهالی محترم(!) نیز یاد می شود و در مناسبت ها و موضوعات گوناگون شهری نظیر تصدی پست، چاپ کتاب یا حتی قبولی در یک مقطع تحصیلی بالاتر به مدیران تبریک و شاد باش عرض می نمایند و از خداوند منان برایشان علو درجات را مسئلت می نمایند، چه کسانی هستند و چرا این اهالی محترم از جوانان و نوجوانان شهر که با کمترین امکانات در مسابقات مختلف ورزشی، علمی، آموزشی و فرهنگی مقام کسب می کنند، تجلیل نمی کنند و محتویات و مندرجات بنر های آنها فقط سمت و سوی دولتی دارد!؟
Arazazarbaijankhabarname@gmail.com

نوشته شده توسط admin در شنبه, ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۳۴ ب.ظ

دیدگاه


دو × 6 =