اربعین تمدن نوینی را در عالم رقم زد

اربعین تمدن نوینی را در عالم رقم زد

گروه فرهنگی :حجت‌الاسلام صادقی آرمان گفت: جریان اربعین تمدن نوینی را در عالم رقم زد، که اگر در هر کشوری اجرا شود، قطعاً موفق خواهد بود. حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمحمد صادقی آرمان، مدیر راهبردی موکب خدام‌الحسین (ع) در برنامه »فرامتن« شبکه افق در پاسخ به این سوال که چرا هیچ‌وقت اربعین با دستورالعمل پیش نمی‌رود، گفت: صحبت از یک تمدن با تمام زیرساخت‌هایش است. راجب یک فرد، خانواده و محله صحبت نمی‌کنیم؛ راجب کل عالم صحبت می‌کنیم.حجت‌الاسلام صادقی آرمان ادامه داد: جریان اربعین تمدن نوینی را در عالم رقم می‌زند.
باوجود اینکه خیل عظیمی از افراد در جریان عظیم اربعین شرکت می‌کنند، اما در آنجا مشکلات مسکن، غذا، پوشاک، امنیت و … دیده نمی‌شود. چون اربعین با مدلی همراه است، که اگر در هر کشوری اجرا شود، قطعاً موفق خواهد بود. شما در اربعین مشکل مسکن ندارید. همه یک جایی را آنجا پیدا می‌کنند. به عنوان مثال، اگر طریقه نجف به کربلا را درنظر بگیرید، می‌بینید سرتاسر مسیر انسان‌های مختلفی با جون و دل اسکان زائران را حل می‌کنند.مدیر راهبردی موکب خدام‌الحسین (ع) افزود: در موکب ما روزی بیش از ۵۰هزار غذای گرم که شامل صبحانه، ناهار و شام است، به دست زائران داده می‌شود. این تعداد غذا بدون آشپزخانه‌های صنعتی و در فضای صحرایی طبخ می‌شود. شما در اربعین در تامین امنیت مشکلی نمی‌بینید. میلیون‌ها آدم راهی عراق می‌شوند. اگر چنین جمعیتی به یک شهر وسیع با امکانات برود، همه چیز بهم گره می‌خورد. اما همه در اربعین تردد می‌کنند.وی با بیان اینکه در سال ۱۳۹۳ به این فکر افتادیم، که زمینی در عراق بخریم، تا امکانات را از تهران به عراق جا‌به‌جا نکنیم، بیان کرد: ما ۳۲ هزار متر زمین خریدیم.
به گزارش آرازآذربایجان به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، از ما می‌پرسند که این مبالغ را از کجا آوردید؟ حتماً به ارگانی متصل هستید. اما یکی از قوانین‌مان این است، که خودمان را به هیچ دستگاهی وابسته نکنیم.

نوشته شده توسط admin در دوشنبه, ۱۶ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۸:۱۲ ق.ظ

دیدگاه


× نُه = 54