ارامنه زیر پرچم جمهوری اسلامی ایران به صورت برابر زندگی می‌کنند

ارامنه زیر پرچم جمهوری اسلامی ایران به صورت برابر زندگی می‌کنند

آراز آذربایجان – اسقف اعظم خلیفه گری ارامنه آذربایجان و نیز نماینده ارامنه تهران و شمال کشور در مجلس شورای اسلامی گفت: ارامنه زیر پرچم جمهوری اسلامی ایران به صورت برابر زندگی می‌کنند.
گریگور چیفتچیان عصر شنبه در دیدار با استاندار آذربایجان غربی با تبریک ایام دهه فجر و پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، ضمن اینکه آرامش و امنیت ارامنه در ایران را الگویی فاخر برای سایر کشورها دانست، از نگاه برابر مدیران و مسئولین نسبت به ارامنه و سایر ادیان قدردانی کرد.
استاندار آذربایجان غربی نیز در این دیدار با اشاره به همدلی و وفاق همه ادیان و مذاهب استان برای اعتلای بیش از پیش نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، نقش جامعه ارامنه در شکل گیری انقلاب و دفاع مقدس را ستود و گفت: شهدا و جانبازان و ایثارگران ارامنه دفاع مقدس برای دفاع از وطن، شرف و عزت خود سنگ تمام گذاشته و به بهترین نحو ممکن به وظیفه شأن در قبال کشور و مردم عمل کرده‌اند.
محمدمهدی شهریاری ضمن تبریک فرا رسیدن ورود تاریخی حضرت امام خمینی (ره) به میهن و سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی تصریح کرد: حضور جامعه ارامنه در جبهه جنگ تحمیلی نشان داد ایرانی‌ها همواره در کنار هم و بویژه در سختی‌ها پشتیبان یکدیگر هستند و این درسی برای جهانیان و بویژه کسانی است که در برخی از کشورها به خاطر اختلافات دینی و قومی مشغول جنگ با یکدیگر هستند.
وی افزود: این ویژگی فرهنگی ایرانیان برای همه درس‌آموز است و باید از این خصوصیت برای تجمیع و تمرکز تلاش‌ها در مسیر ساختن کشور بهره بگیریم؛ چرا که تحقق اهداف بلند برای ایران جز با همدلی و همکاری ممکن نیست.
استاندار آذربایجان غربی نگاه ویژه مقام معظم رهبری به خانواده شهدای ارمنی را مورد اشاره قرار داد و افزود: حضور مقام معظم رهبری در منزل شهدای ارمنی حاکی از نگاه ویژه رهبری و ملت ایران نسبت به همه ادیان و مذاهب است.
شهریاری ادامه داد: امروز جامعه ارامنه با برادران و خواهران مسلمان خود در آذربایجان غربی در احترامی متقابل و صمیمی زندگی می‌کنند.

نوشته شده توسط admin در شنبه, ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۷:۵۷ ب.ظ

دیدگاه


− 6 = سه