یک مسئول اعلام کرد

ارائه ۱۳۵۶ مشاوره ژنتیک در آذربایجان‌غربی در سال جاری

ارائه ۱۳۵۶ مشاوره ژنتیک در آذربایجان‌غربی در سال جاری

آرازآذربایجان،مدیر کل بهزیستی آذربایجان‌غربی گفت: در سال جاری برای ۱۳۵۶‌نفر مشاوره ژنتیک پیش از ازدواج، پیش از بارداری و تشخیصی توسط مراکز مشاوره ژنتیک استان ارائه شده است.
پروین محمد پوری افزود: ۷‌مرکز مشاوره ژنتیک در استان فعال هستند که اغلب در ارومیه فعالیت دارند.
وی بااشاره به اینکه ۲۶۳‌هزار و ۳۰۲‌نفر تحت پوشش بهزیستی استان قرار دارند، تصریح کرد: در سال جاری ۱۸۸‌نفر از مددجویان سازمان بهزیستی استان از خدمات مراکز مشاوره ژنتیک بهره مند شده اند.
مدیر کل بهزیستی آذربایجان غربی اظهار کرد: در سال جاری بیش از ۱۱‌میلیارد و ۳۵۲میلیون ریال توسط سازمان بهزیستی استان، هزینه آزمایش ژنتیک قبل از ازدواج باهدف کاهش آمار کودکان معلول به زوجین پرداخت شده است.
وی ادامه داد: در مراکز مشاوره ژنتیک عمدتا مشاوره های زنتیک شامل مشاوره قبل از ازدواج، مشاوره قبل از بارداری، مشاوره های شناختی و تشخیصی ارائه می شود.
محمد پوری خاطر نشان کرد: انجام آزمایش های تخصصی ژنتیک ارائه شده در مراکز نیز شامل؛ انجام کاریوتایپ بر روی مایع آمنیون که همان تشخیص پیش از تولد، روش های سریع تشخیص پیش از تولد جهت مادران باردار با سن بارداری بالا، بررسی ناقلین بیماری های شایع زنتیک از جمله دیستروفی عضلانی دوشن و SMA جهت جلوگیری و پیشگیری از معلولیت های احتمالی، پانل NGS برای غربالگری ناقلین در ازدواج فامیلی است.

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۱۴ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۹:۱۷ ق.ظ

دیدگاه


− شش = 1