عضو کميسيون بهداشت و درمان مجلس:

نجات دریاچه ارومیه به ۳ هزار میلیارد اعتبار نیاز دارد

گروه خبر: عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با اعلام اینکه قطعا نجات دریاچه ارومیه به حدود سه هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، افزود: متأسفانه در بودجه ۹۳ حدود ۵۰ میلیارد تومان اعتبار تعیین شده است.
عابد فتاحی عضوفراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت در مجلس با بیان اینکه وضعیت دریاچه ارومیه بسیار تأسف‌بار است، گفت: متأسفانه هم اکنون حدود ۸۰ درصد از دریاچه خشک شده است.
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به بارش‌های اخیر برف و باران در ارومیه،افزود: خوشبختانه این بارش به افزایش سطح آب دریاچه ارومیه کمک کرده است، زیرا ۶۷ درصد از علت خشک شدن دریاچه خشکسالی در منطقه بوده است.
وی با بیان اینکه متأسفانه تاکنون برای نجات دریاچه ارومیه هیچ اقدامی صورت نگرفته است، تصریح کرد: مسئولان در دولت‌های قبلی و کنونی تنها به دادن وعده بسنده می‌کنند، این در حالی است که وضعیت این دریاچه روز به روز بحرانی‌تر می‌شود.
این نماینده مردم در مجلس نهم، با اعلام اینکه مقوله دریاچه ارومیه افزون بر بی‌تدبیری مسئولان در چند سال اخیر دچار نگاه‌های سیاسی شده است، یادآور شد: در دوران احمدی‌نژاد قرار شد که حدود ۱۲۰۰ میلیون تومان اعتبار برای حل مشکل این دریاچه اختصاص داده شود، ولی متأسفانه در آخر این موضوع محقق نشد، از این‌رو ما هم اکنون امیدی برای نجات دریاچه ارومیه نداریم.
وی با تأکید بر اینکه سدهای اطراف دریاچه ارومیه در طول سال باید حق آبه این دریاچه را پرداخت کنند، گفت: همچنین مسئولان باید زمینه انتقال اب روزدخانه زاب و انتقال بخشی از آب رودخانه زرینه و سیمینه رود را به دریاچه ارومیه فراهم کنند.
فتاحی ادامه داد: همچنین مسئولان باید در جهت تغییر روش کشاورزی در اطراف دریاچه ارومیه تلاش کنند، زیرا در این مناطق باید برای کشت و تولید محصولات کم آب برنامه‌ریزی کرد. وی با بیان اینکه خشک شدن دریاچه ارومیه برای کل کشور فاجعه بار است، افزود: طوقان نمک قطعا زندگی و سلامت بخش اعظمی از مردم ایران را تحت تأثیر قرار می‌دهد.
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با اعلام اینکه قطعا نجات دریاچه ارومیه به حدود سه هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، افزود: متأسفانه در بودجه ۹۳ حدود ۵۰ میلیارد تومان اعتبار تعیین شده است.

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۰۳ دی ۱۳۹۲ ساعت ۵:۵۲ ق.ظ

۱ نظر

نظر -49 - 0 از 1اولین« قبل بعد  » آخرین 
  1. 0

    سلام

    خیلی خوبه این خبرها را منتشر می کنین که بفهمیم که مشکل چیه سپاسگزار آنا

نظر -49 - 0 از 1اولین« قبل بعد  » آخرین 

دیدگاه


− 4 = پنج