نماينده مردم اروميه در مجلس :

احیای دریاچه ارومیه بدون تأمین اعتبارات شکست خواهد خورد

احیای دریاچه ارومیه بدون تأمین اعتبارات شکست خواهد خورد

گروه خبر:نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه احیای دریاچه ارومیه با بودجه اندک انجام نمی شود، می‌گوید اعتبارات مورد نیاز برای احیای دریاچه تأمین نشده و اگر احیای این دریاچه به شیوه فعلی ادامه یابد، ستاد احیای دریاچه ارومیه با شکست مواجه می شود.
به گزارش آرازآذربایجان ، هادی بهادری درخصوص انتقاد عیسی کلانتری از عملکرد احیای دریاچه ارومیه گفت: در ستاد احیای دریاچه ارومیه اقدامات خوبی برای احیای این دریاچه صورت گرفت اما این اقدامات کافی نیست و باید عملکرد دستگاه‌ها به ویژه دستگاه‌های استانی تقویت شود.
*برای اجرای پروژه‌های احیای دریاچه ارومیه حدود ۳ میلیارد دلار نیاز است
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برای اجرای پروژه‌های احیای دریاچه ارومیه حدود ۳ میلیارد دلار نیاز است، افزود: حمایت از اقدامات ستاد احیای دریاچه ارومیه نیاز به اعتبارات زیادی دارد که متأسفانه این اعتبارات تأمین نمی‌شود و اگر اقدامات به شیوه فعلی پیش برود، ستاد احیای دریاچه ارومیه موفق نمی‌شود.
*وزارت جهاد کشاورزی در زمینه احیای دریاچه عملکرد ضعیفی داشته است
وی ادامه داد: لایروبی رودخانه‌های حوضه آبریز دریاچه ارومیه از اقداماتی است که در ستاد احیای دریاچه ارومیه انجام شده است و سعی شده آب‌های سطحی و پساب فاضلاب تصفیه شده به سمت دریاچه ارومیه هدایت شود اما طرح‌های مربوط به کشاورزی ناقص اجرا شده است و وزارت جهاد کشاورزی در این زمینه عملکردی ضعیف داشته است.بهادری با اشاره به رهاسازی مازاد آب سدها به دریاچه ارومیه بیان کرد: این موضوع در دولت یازدهم تصویب و قرار شد اگر آب سدها در حوضه آبریز از یک میزان بیشتر شد در اختیار دریاچه قرار گیرد و همه آن سهم دریاچه باشد اما عملیاتی نشد.
*بارش‌های اخیر تأثیر چندانی در افزایش تراز دریاچه ارومیه نداشته است
وی همچنین درباره وضعیت فعلی این دریاچه گفت: بارش‌های اخیر تأثیر چندانی در افزایش تراز دریاچه ارومیه نداشته چرا که بارش به روان‌آب تبدیل نشده تا به دریاچه ریخته شود.
*هنوز بودجه سال ۹۷ برای اجرای برنامه‌های احیای دریاچه ارومیه مشخص نشده است
نماینده مجلس شورای اسلامی درخصوص بودجه سال ۹۷ و توجه به احیای دریاچه ارومیه اظهار کرد: هنوز بودجه سال ۹۷ برای اجرای برنامه‌های احیای دریاچه ارومیه مشخص نشده است.عیسی کلانتری رئیس سازمان حفاظت محیط زیست و دبیر ستاد احیای دریاچه ارومیه هفته گذشته در پانزدهمین جلسه کمیته راهبردی ستاد احیای این دریاچه با انتقاد شدید از وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های استانی مسئول در احیای دریاچه ارومیه گفت: مشکل اصلی دریاچه ارومیه این است که زیرمجموعه دستگاه‌های اجرایی در استان‌ها تصمیمی را که دولت اتخاذ می‌کند، قبول ندارند. انتقاد را از خودمان شروع می‌کنم و می‌گویم خود ما هم در سازمان حفاظت محیط‌ زیست آن طور که باید برای دریاچه ارومیه کاری نکردیم.

نوشته شده توسط admin در شنبه, ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۵۳ ق.ظ

دیدگاه


نُه + = 11