مدير دفتر استاني ستاد احياي درياچه اروميه در آذربايجان غربي:

احیاء دریاچه ارومیه مستلزم ظرفیت سازی برای معیشت های جایگزین است

احیاء دریاچه ارومیه مستلزم ظرفیت سازی برای معیشت های جایگزین است

گروه خبر: مدیر دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان غربی گفت: احیاء دریاچه ارومیه مستلزم ظرفیت سازی برای ایجاد معیشت¬های جایگزین است.
فرهاد سرخوش با بیان اینکه احیای دریاچه ارومیه به فرهنگسازی مصرف بهینه آب بستگی دارد اظهار کرد: امسال کلیه برنامه های فرهنگی و اجتماعی در استان آذربایجان غربی حول محور اصلی آموزش، ظرفیت سازی و توانمندسازی است.
وی ادامه داد در همین راستا آموزش و ظرفیت سازی جهت استفاده از پتانسیل های دانش آموزی برای احیای دریاچه ارومیه یکی از شاخص ترین برنامه های آموزشی برای احیای دریاچه ارومیه و نهادینه کردن فرهنگ صرفه جویی در سنین پایه است.
مدیر دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه بیان کرد : اولین ماراتن تولید محتوای دیجیتال برای احیای دریاچه ارومیه در راستای ظرفیت شناسی و ایده پردازی در سطح ملی برگزار خواهد شد و فرهنگ استفاده از فناوری های نوین را برای کمک به احیای دریاچه ارومیه گسترش خواهد داد.
وی تأکید کرد: ظرفیت سازی برای معیشت های جایگزین و توسعه مشاغل خانگی در ۳۶ منطقه منتخب، توسعه و ترویج کشت گیاهان داروئی و گیاهان کم آب بر از دیگر برنامه ها آموزش و ظرفیت سازی است که با یاری سازمان های مردمی و تشکل های غیر دولتی در حوضه آبریز دریاچه ارومیه در حال اجرا است.
به گزارش آرازآذربایجان به نقل از ایسنا، سرخوش در پایان با بیان اینکه کلیه اقدامات فرهنگی و اجتماعی امسال در راستای آموزش و فرهنگ سازی برای احیای دریاچه ارومیه است خواستار همراهی کلیه دستگاههای دولتی و غیر دولتی برای پیشبرد اهداف برنامه های در حال اجرا شد و در نهایت عنوان کرد: آموزش، ظرفیت سازی و توانمندسازی، محور اصلی برنامه های فرهنگی و اجتماعی برای احیای دریاچه ارومیه است.

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۰۸ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۹:۴۵ ق.ظ

دیدگاه


پنج − = 2