متخصص بیماریهای عفونی:

احتمال شیوع موج جدید کرونا در زمستان دور از انتظار نیست

احتمال شیوع موج جدید کرونا در زمستان دور از انتظار نیست

آرازآذربایجان،دبیر قرارگاه دانشگاهی مبارزه با کرونا در آذربایجان غربی گفت: احتمال شیوع موج جدید کرونا در بهمن و اسفندماه دور از انتظار نیست.
دکتر سید جلیل موسوی با بیان اینکه شرایط کرونایی استان کاملا پایدار و رضایت بخش است، اظهار کرد: اما احتمال شیوع موج جدید کرونا در بهمن و اسفندماه دور از انتظار نیست.
وی با بیان اینکه در حل حاضر زیرشاخه های جدید اومیکرون در آمریکای شمالی، جنوبی و برزیل، اروپا و شرق و جنوب آسیا به شدت طغیان می کند، گفت: این ویروس در بیش از ۳۰ کشور در حال گردش است و شدت انتشار آن بالا است اما شدت و حدت بیماری نسبتا خفیف است.احتمال دور زدن سیستم ایمنی در سویه های جدید بیشتر است لذا اثربخشی درمانهای آنتی بادی و مونوکلونال به شدت کاهش یافته است.
دکتر موسوی با اشاره به آخرین آمار شیوع کرونا در استان افزود: در حال حاضر ۹۱ بیمار در بخشهای کرونایی استان بستری هستند که از این تعداد تست ۱۱ نفر مثبت و با تشخیص قطعی بستری شدند.
وی با بیان اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته مورد مبتلای جدید مثبت کرونا در استان گزارش شده است، گفت: خوشبختانه طی ۲۴ ساعت گذشته در سطح استان بستری مثبت و فوتی مثبت کرونا ثبت نشده است.
دبیر قرارگاه دانشگاهی مبارزه با کرونا در استان تصریح کرد: خوی همچنان در تعداد بیماران بستری در بین شهرستانهای استان، پیشتاز است.
دکتر موسوی با اشاره به رنگبندی کرونایی استان نیز افزود: شهرستانهای خوی، چایپاره، شوط و اشنویه زرد و مابقی شهرستانهای استان آبی است.
این متخصص بیماری های عفونی در ارومیه با بیان اینکه در حال حاضر در فصل بیماریهای حاد تنفسی از جمله سرماخوردگی، آنفلوآنزا، کرونا ، بیماریهای آلرژیک ، تشدید آسم، تشدید برونشیت های مزمن هستیم ، افزود: مسئله اول کشور و استان همچنان آنفلوآنزا است.لذا شهروندان همچنان به رعایت پروتکلهای بهداشتی و استفاده از ماسک در تجمعات توصیه می شوند.

نوشته شده توسط admin در شنبه, ۲۶ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۰۲ ق.ظ

دیدگاه


چهار + 8 =