- آراز آذربایجان – روزنامه خبری آذربایجان غربی - http://www.araznews.ir -

احتمال شیوع موج جدید کرونا در زمستان دور از انتظار نیست

Posted By admin On آذر ۲۶, ۱۴۰۱ @ ۱۱:۰۲ ق.ظ In اجتماعی,اخبار ویژه | No Comments

آرازآذربایجان،دبیر قرارگاه دانشگاهی مبارزه با کرونا در آذربایجان غربی گفت: احتمال شیوع موج جدید کرونا در بهمن و اسفندماه دور از انتظار نیست.
دکتر سید جلیل موسوی با بیان اینکه شرایط کرونایی استان کاملا پایدار و رضایت بخش است، اظهار کرد: اما احتمال شیوع موج جدید کرونا در بهمن و اسفندماه دور از انتظار نیست.
وی با بیان اینکه در حل حاضر زیرشاخه های جدید اومیکرون در آمریکای شمالی، جنوبی و برزیل، اروپا و شرق و جنوب آسیا به شدت طغیان می کند، گفت: این ویروس در بیش از ۳۰ کشور در حال گردش است و شدت انتشار آن بالا است اما شدت و حدت بیماری نسبتا خفیف است.احتمال دور زدن سیستم ایمنی در سویه های جدید بیشتر است لذا اثربخشی درمانهای آنتی بادی و مونوکلونال به شدت کاهش یافته است.
دکتر موسوی با اشاره به آخرین آمار شیوع کرونا در استان افزود: در حال حاضر ۹۱ بیمار در بخشهای کرونایی استان بستری هستند که از این تعداد تست ۱۱ نفر مثبت و با تشخیص قطعی بستری شدند.
وی با بیان اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته مورد مبتلای جدید مثبت کرونا در استان گزارش شده است، گفت: خوشبختانه طی ۲۴ ساعت گذشته در سطح استان بستری مثبت و فوتی مثبت کرونا ثبت نشده است.
دبیر قرارگاه دانشگاهی مبارزه با کرونا در استان تصریح کرد: خوی همچنان در تعداد بیماران بستری در بین شهرستانهای استان، پیشتاز است.
دکتر موسوی با اشاره به رنگبندی کرونایی استان نیز افزود: شهرستانهای خوی، چایپاره، شوط و اشنویه زرد و مابقی شهرستانهای استان آبی است.
این متخصص بیماری های عفونی در ارومیه با بیان اینکه در حال حاضر در فصل بیماریهای حاد تنفسی از جمله سرماخوردگی، آنفلوآنزا، کرونا ، بیماریهای آلرژیک ، تشدید آسم، تشدید برونشیت های مزمن هستیم ، افزود: مسئله اول کشور و استان همچنان آنفلوآنزا است.لذا شهروندان همچنان به رعایت پروتکلهای بهداشتی و استفاده از ماسک در تجمعات توصیه می شوند.


Article printed from آراز آذربایجان – روزنامه خبری آذربایجان غربی: http://www.araznews.ir

URL to article: http://www.araznews.ir/%d8%a7%d8%ad%d8%aa%d9%85%d8%a7%d9%84-%d8%b4%db%8c%d9%88%d8%b9-%d9%85%d9%88%d8%ac-%d8%ac%d8%af%db%8c%d8%af-%da%a9%d8%b1%d9%88%d9%86%d8%a7-%d8%af%d8%b1-%d8%b2%d9%85%d8%b3%d8%aa%d8%a7%d9%86-%d8%af%d9%88/

Copyright © 2013 آراز آذربایجان - روزنامه خبری آذربایجان غربی. All rights reserved.