مديرکل بنياد مسکن انقلاب اسلامي آذربايجان غربي :

آواربرداری هزارمین واحد تخریبی مناطق زلزله‌زده خوی به اتمام رسید

آواربرداری هزارمین واحد تخریبی مناطق زلزله‌زده خوی به اتمام رسید

گروه خبر:مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی گفت: عملیات آواربرداری یک هزارمین واحد تخریبی روستایی مناطق زلزله‌زده شهرستان خوی به اتمام رسید.
به گزارش آراز آذربایجان ،جعفر برزگر افزود: همچنین عملیات بتن ریزی ۱۰ واحد مسکونی روستای وار در این شهرستان هم که پیش‌تر آرماتوربندی آنها انجام شده بود نیز صورت گرفت.
وی اظهار کرد: آواربرداری واحدهای احداثی نیز در ۱۶ محور با استقرار ۱۶۰ دستگاه ماشین آلات سنگین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، کردستان و قزوین و سایر دستگاه‌های خدمات رسان با سرعت ادامه دارد.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی ادامه داد: از مجموع ۲ هزار و ۱۲۰ واحد احداثی تخریب شده در زلزله هشتم همن امسال این شهرستان، آواربرداری یک هزار و ۲۹ واحد مسکونی در روستاها به اتمام رسیده است.
وی اضافه کرد: ابلاغ دستورکارهای واحدهای تعمیری در مناطق زلزله زده شهرستان خوی به سرعت ادامه دارد و این دستورکارها تاکنون به ۱۴ هزار و ۱۹۳ واحد مسکونی در مناطق شهری و روستایی زلزله‌زده برای تعمیر و سکونت شهروندان ابلاغ شده است.
برزگر تاکید کرد: لیست واحدهای احداثی جهت صدور پروانه ساختمانی نیز به مراجع صدور پروانه از جمله دهیاری‌ها و شهرداری‌ها ارسال شده تا در کوتاهترین زمان ممکن فرآیند صدور پروانه‌های ساختمانی در محل روستاها و شهرهای خوی و فیرورق انجام شود.
به گفته وی، مصالح ساختمانی از جمله سیمان و میلگرد مورد نیاز جهت شروع عملیات پی کنی و بتن ریزی این واحدها نیز پیش‌تر از محل اعتبارات داخلی بنیاد مسکن تامین و برای تسریع در عملیات اجرایی در اختیار واحدهای مسکونی روستایی آواربرداری شده، قرار گرفته است.
زلزله‌ای به بزرگی ۵٫۹ ریشتری ساعت ۲۱ و ۴۴ دقیقه شنبه هشتم بهمن شهرستان خوی را لرزاند، روند رسیدگی به ساکنان مناطق آسیب دیده از زلزله به صورت جدی بعد از گذشت بیش از سه هفته همچنان ادامه دارد.
براساس اعلام مسوولان، در زلزله اخیر شهرستان خوی، ۲ هزار و ۱۲۰ واحد مسکونی بطور کامل تخریب و ۱۱ هزار و ۱۰۰ واحد مسکونی دچار خسارت از ۲۰ تا ۸۰ درصد شد همچنین ۸۴ مدرسه نیز آسیب دید که از این تعداد ۲۴ مدرسه باید تخریب و بازسازی شود.
با تدابیر ویژه و پیگیری‌های استاندار آذربایجان‌غربی مصوبه هیات دولت به منظور جبران خسارت ناشی از زلزله در کمترین زمان به تصویب رسید و براساس این مصوبه برای مناطق شهری ۳۰۰ میلیون تومان تسهیلات بانکی با نرخ سود ۵درصد و مناطق روستایی ۲۵۰ میلیون تومان تسهیلات بانکی با نرخ سود ۴ درصد تعیین شده است.
همچنین ۶۰ میلیون تومان کمک بلاعوض در مناطق شهری و روستایی به واحدهای احداثی پرداخت می‌شود

نوشته شده توسط admin در شنبه, ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۸:۰۲ ق.ظ

دیدگاه


7 + هشت =