۲۴ ساعته شدن مرز رازی خوی به نفع معیشت مردم است

۲۴ ساعته شدن مرز رازی خوی به نفع معیشت مردم است

آراز آذربایجان- نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی گفت: بازگشایی مرز رازی خوی برای چرخش چرخ اقتصاد و معیشت مردم ضروری است.
عادل نجف زاده اظهار کرد: بازگشایی و ۲۴ ساعته شدن مرز رازی خوی از ضروریت های مهم و اولویت دار بوده و از لحاظ اقتصادی و تامین معیشت به نفع مردم شهرستان و کشور است.
وی با بیان اینکه بعنوان رئیس گروه دوستی ایران و ترکیه دیدارهایی با مسئولین کشور ترکیه در راستای بازگشایی مرز رازی داشته ام، تصریح کرد: با رئیس مجلس شورای هم در خصوص اهمیت بازگشایی و ۲۴ شدن مرز رازی خوی گفت و گو و مکاتبه کرده ام.
نجف زاده ادامه داد: جاده و مرز رازی خوی نزدیکترین و امن ترین مرز زمینی و ریلی ایران به کشور و ترکیه است و این مسیر می تواند در رساندن سطح تبادلات تجاری دو کشور به سقف ۳۰ میلیارد دلار که از تعهدات و تفاهمات دو کشور ایران و ترکیه است، نقش اساسی ایفا کند.
وی از تعریض و دو بانده کردن جاده خوی – رازی خبر داد و گفت: دوبانده شدن و تعریض این جاده استراتژیک در دست پیگیری بوده و در حال حاضر از لحاظ فیزیکی جاده از شتاب و روند قابل قبولی برخوردار است.
این نماینده مجلس همچنین از پیشرفت بیش از ۷۵ درصدی گمرک رازی خبر داد و گفت : انتظار می رود تا قبل از بهمن ماه سال جاری این گمرک به بهره برداری برسد که با بهره برداری از آن شهرستان خوی صاحب یکی از بزرگترین و زیباترین گمرکات کشور خواهد شد.
نجف زاده یادآور شد: توجه به معیشت و اقتصاد جامعه خوی و چایپاره از اولویت مهم و ضروری است.

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۲:۲۰ ب.ظ

دیدگاه


یک × 5 =