رئيس صنعت و معدن آذربايجان‌غربي :

کشف و استخراج فلزات راهبردی در استان توسعه می‌یابد

کشف و استخراج فلزات راهبردی در استان توسعه می‌یابد

گروه خبر:رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان‌غربی گفت: کشف استخراج و تولید فلزات راهبردی و تکمیل زنجیره ارزش فعالیت‌های معدنی در آذربایجان‌غربی توسعه داده می‌شود.
جعفرصادق اسکندری ، با اشاره به اهداف کلی بخش صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان غربی اظهار داشت: با توجه به چشم‌انداز ترسیم شده بخش صنعت، معدن و تجارت، باید افزایش رقابت‌پذیری صنعتی استان، سهم ارزش افزوده از تولید ناخالص داخلی و ارتقاء بهره‌وری مورد توجه قرار گیرد.
وی تصریح کرد: افزایش سهم ارزش افزوده بخش صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی افزایش سهم صادرات صنعتی و معدنی در صادرات استان و کشور و نیز افزایش سهم تولیدات با فناوری متوسط و بالا در ارزش افزوده و صادرات صنعتی استان باید در چشم‌انداز این سازمان مورد توجه قرار گیرد.
اسکندری گفت: این سازمان در پی افزایش سرمایه‌گذاری خارجی و دولتی در بخش صنعت، معدن و تجارت استان، توسعه و ایجاد واحدهای صنعتی و معدنی بزرگ مقیاس و نیز توسعه اشتغال پایدار است.رئیس سازمان صنعت و معدن استان آذربایجان‌غربی گفت: علاوه بر آن باید تقویت نقش بخش خصوصی در فعالیت‌های بخش صنعت، معدن و تجارت و ارتقاء شاخص‌های زیست محیطی در راستای دستیابی به اهداف توسعه پایدار مورد توجه قرار گیرد.
به گفته وی، لازم است اهداف کمّی رشته فعالیت‌ها و گروه محصولات منتخب استان بر اساس شاخص‌ها، ظرفیت‌ها، مزیت‌های نسبی و ویژگی‌های اختصاصی مربوط به صنعت، معدن و تجارت به صورت ادواری تا افق سال ۱۴۰۴ ذکر شود.
اسکندری با اشاره به اولویت‌بندی گروه محصولات منتخب صنعتی، معدنی و تجاری در آذربایجان غربی اظهار داشت: در این قسمت اولویت‌بندی محصولات و فعالیت‌ها بر اساس ویژگی‌های اختصاصی هر بخش از صنعت معدن و تجارت متناسب با ظرفیت‌ها و مزیت‌های نسبی و رقابتی استان ارائه می‌شود.رئیس سازمان صنعت و معدن آذربایجان‌غربی با اشاره به راهبردهای بخش صنعت در این استان افزود: افزایش توان رقابت‌پذیری بنگاه‌های تولیدی صنعتی، توسعه فناوری، نوآوری و تحقیق و توسعه به منظور نوسازی و به هنگام‌سازی صنایع استان و توسعه صنایع نوین و دانش‌بنیان از جمله این راهبردها است.اسکندری بیان کرد: توسعه خوشه‌ها و شبکه‌های تولیدی و صادراتی بر محور صنایع پیشران، تبدیل واحدهای صنعتی و معدنی مستعد به واحدهای بزرگ مقیاس و ایجاد این واحدها و نیز توسعه صنایع متکی و مرتبط با نفت و گاز از سایر راهبردهای بخش صنعت در آذربایجان‌غربی است.
وی با اشاره به راهبردهای بخش معدن آذربایجان غربی افزود: توسعه اکتشاف، استخراج و تولید فلزات راهبردی و تکمیل و توسعه زنجیره ارزش فعالیت‌های معدنی و صنایع مربوطه نیز از جمله اهدافی است که در این سازمان دنبال می‌شود.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت: راهبردهای بخش تجارت نیز، توسعه تجارت خارجی با مشارکت بنگاه‌های داخلی و خارجی، برندسازی و ارتقاء اعتبار نام و نشان تجاری محصولات داخلی،کاهش هزینه مبادله کالا و خدمات و توسعه تجارت الکترونیک و ایجاد فروشگاه‌های بزرگ و شبکه‌ای است.
اسکندری بیان کرد: راهبردهای فرابخشی سازمان صنعت، معدن و تجارت در چشم انداز ۱۴۰۴، توسعه سرمایه‌گذاری خارجی، افزایش سرمایه‌گذاری دولتی در استان، ایجاد تنوع در ابزارهای تأمین منابع مالی،ایجاد و توسعه توانمندی طراحی، مهندسی و ساخت تجهیزات صنعتی و زیربنایی،توسعه منابع انسانی و افزایش ظرفیت مدیریتی و تخصصی بخش و نیز نوسازی و بهسازی نظامهای مدیریتی است.

نوشته شده توسط admin در شنبه, ۰۷ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۸:۲۸ ق.ظ

دیدگاه


+ شش = 10